تحول دیجیتال بدون اعتماد امکان‌پذیر نیست

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی کنفرانس، در دومین پنل تخصصی این کنفرانس که با عنوان تبیین راهکاردهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال برگزار شد، شاهین نوروزی، عضو هیئت مدیره انجمن افتا گفت: در حوزه امنیت دیجیتال تغییر نگاه اتفاق نیفتاده و یک دهه از دنیا عقب هستیم. در حوزه امنیت هزاران مقاله و محصول داریم و در سازمان‌های زیادی از محصولات داخلی و خارجی استفاده می‌شود اما باز در بخش خصوصی و دولتی اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: بسیاری از جاها خدماتی ارائه می‌کنیم که امنیت شبکه ندارد. حوزه امنیت یک هدف کلی دارد و آن اعتماد است و مخاطب باید به یک سامانه اعتماد کند. تحول دیجیتال بدون اعتماد دیجیتال امکان‌پذیر نیست و هر سیستمی که بالا می‌آید باید به فکر امنیت آن باشیم. ممکن است یک سیستم امن باشد ولی قابل اعتماد نباشد و بلعکس.
نوروزی اظهار کرد: ناامن‌ترین شبکه دنیا، اینترنت است اما ما روی آن سرویس‌های مختلف ارائه می‌کنیم و آن را امن و قابل اعتماد کردیم. حکمرانی بدون اعتماد امکان‌پذیر نیست و این دو بهم گره خورده‌اند. با توجه به اعتماد دیجیتال، حکمرانان جدید مثل شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است. اگر حرف از حکمرانی دیجیتال می‌زنیم و نتوانیم اعتماد دیجیتال ایجاد کنیم، بدون شک حکمرانی دیجیتال بدست نیاورده و حکمرانی فعلی را نیز از دست می‌دهیم.

در ادامه رضا سمیع‌زاده، استاد دانشگاه الزهرا، مدیرعامل هلدینگ فاخر و عضو کمیته علمی کنفرانس بیان کرد: در تحول دیجیتال و عصر دیجیتال، سیستم فشاری به سیستم کششی تبدیل می‌شود. اتفاقی که در تحول دیجیتال می‌افتد این است که افراد از همه پلتفرم‌ها استفاده کنند. مفهوم تحول دیجیتال بین پلتفرمی است و در این میان ما درباره قراردادهای هوشمند کاری نکردیم.

سپس هادی سپانلو معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت اظهار کرد. باید تعریف تحول دیجیتال را روشن کنیم و به فکر چابکسازی باشیم. در جامعه، قوانین مانع داشتیم و رفع این قوانین از جمله اقدامات چابک‌سازی است. ما کسب و کار هستیم و باید سرویس خوب بدهیم.
وی افزود: تحول دیجیتال یعنی بدانیم از کدام عنصر چه وقتی استفاده کنیم. فین‌‌تیک‌ها موتور محرک خوبی برای بانک‌ها هستند و قوانین، خلاقیت این بخش را خیلی شکوفا نمی‌کند.

در ادامه محمدمهدی تقی‌پور مدیرعامل به‌پرداخت بانک ملت گفت:چابکسازی بانک، بیمه و بورس در مواجهه با تحول دیجیتال را باید ارزیابی کنیم. در این نگاه حرکت باید از پایین سازمان‌ها اتفاق بیفتد. بحث هوش مصنوعی در چابک‌سازی فرآیند دیجیتال کمک می‌کند.

همچنین عباس راد معاون مدیرعامل بیمه البرز بیان کرد: صنعت بیمه ارزش چند میلیارد دلاری در دنیا دارد و در توسعه اقتصادی کشورها موثر است. این صنعت از رویکرد وظیفه محوری، فرایند محور شده است. برای بهبود فرایندها چالش‌هایی را با مشتریان داریم و آنها دوست دارند خسارت بیمه را به صورت حداکثری دریافت کنند.
وی با اشاره به فرایندهای سازمانی یادآور شد: باید مدل فرایند را کشف و نظارت و کنترل داشته باشیم‌.

فتحنایی

Recent Posts

نبرد انتقامی ایران با قطر در مقدماتی جام‌جهانی/ ژاپن، عربستان و استرالیا در گروه مرگ

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه یک این رقابت‌ها…

12 ساعت ago

مرجع رسمی انتشار آرای صندوق‌های خارج از ایران وزارت کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد نتایج رسمی و ترکیب آرای صندوق های رای در…

12 ساعت ago

جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است/ حضور مردم امری لازم و ضروری است

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است و برای اثبات…

13 ساعت ago

معرفی ربات سرویس‌دهنده CLOi ال‌جی،مجهز به هوش مصنوعی برای پذیرایی و مراقبت‌های بهداشتی

تازه‌ترین ربات خودران شرکت ال‌جی، با طراحی چهار در و شش چرخ و سیستم تعلیق…

2 روز ago

حضور شرکت وثوق از هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت در الکامپ ۱۴۰۳ به عنوان ارائه‌کننده خدمات معتمد مالیاتی (TSP)

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ ۱۴۰۳ با حضور شرکت توسعه اعتماد وثوق…

2 روز ago

بانک مرکزی سفته‌بازی را کنترل کرد/ ثبات نرخ ارز با مدیریت رشد نقدینگی

کارشناس اقتصادی گفت: عملکرد بانک مرکزی، کشور را از یک ابرتورم نجات داده است.

2 روز ago