×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحویل روزانه ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز به خطوط سراسری/ همه طرح‌های پالایش گاز کشور تکمیل شده‌اند

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی با اشاره به آمادگی کامل پالایشگاه‌های گاز کشور در روزهای سرد سال اظهار کرد: اکنون  روزانه بیش از ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز به خطوط سراسری تحویل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پالایشگاه‌ سیزدهم در زمستان امسال به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل داده شد، می‌توان گفت همه طرح‌های پالایشی گاز تکمیل شده‌اند و به این ترتیب ۲۰ پالایشگاه گاز کشور بدون هیچ مشکلی عملیاتی هستند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تولید حداکثری پالایشگاه‌ها و خدمت‌رسانی موفق در دوره سرد سال مرهون روحیه جهادی کارکنان صنعت گاز و اجرای با کیفیت عملیات تعمیرات اساسی است، گفت: این تعمیرات در دوره گرم سال و به تناوب انجام می‌شود تا افزون بر حفظ پایدار جریان گاز در تابستان، آمادگی حداکثری برای دوره زمستان نیز ایجاد شود.

زمانی ادامه داد: شرایط حاکم بر روند فرآورش و تحویل گاز در کشور نشان می‌دهد کنترل کیفی و استاندارد بالایی در فرآیند اجرای عملیات آماده سازی پالایشگاه‌ها انجام شده است.

وی تأکید کرد: همچنین افزون بر اقدام‌های تعمیراتی، به لحاظ تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز پالایشگاه‌ها نیز در وضع مطلوبی هستیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فهرست قطعات مورد نیاز شرکت‌های پالایشی به‌طور کامل تأمین شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان پالایشگاه‌های گازی کشور که در مجموعه‌های پالایشی و در شرایط سخت جغرافیایی در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه گاز سرمایه ملی و پیشران توسعه کشور است، از همه مشترکان شرکت ملی گاز ایران در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی درخواست می‌شود نسبت به مدیریت بهینه مصرف گاز توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.