×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحویل ۱۴۲ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به مشتریان داخلی و صادراتی

در تقویم رسمی کشور ۲۶ آذرماه را با عنوان روز «حمل‌ونقل و رانندگان» نام نهاده‌اند تا ضمن تجلیل از زحمات تلاشگران این عرصه، مهر تأییدی بر اهمیت ناوگان حمل‌ونقل در زنجیره ارزش و توسعه اقتصادی کشور باشد.

در فولاد مبارکه مدیریت‌ها و بخش‌های متعدد و مختلفی فعالیت دارند که با همکاری ناوگان حمل‌ونقل در دست‌یابی به اهداف شرکت و توسعه ملی نقش‌آفرینی می‌کنند. به همین مناسبت با برخی از دست‌اندرکاران این حوزه به تشریح برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای این حوزه‌ها پرداخته است که ماحصل آن را در ادامه مطلب می‌خوانید.

حیات صنایع به‌ویژه صنعت فولاد وابسته به حمل‌ونقل کارآمد است

رسول شفیع‌زاده، مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه در این ارتباط اظهار کرد: در این مجموعه سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن حمل داخلی و خارجی انجام ‌شده و حدود ۱.۵ میلیون ماشین ساعت خدمات حمل صنعتی برای پشتیبانی از تولید و تعمیرات نواحی فولاد مبارکه ارائه می‌شود.

وی افزود: حمل‌ونقل یکی از پیشران‌های کلیدی توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشورهاست و حیات صنایع به‌ویژه صنعت فولاد وابسته به حمل‌ونقل کارآمد است. چنانچه همه ارکان سازمان به‌خوبی کار کنند، ولی حمل‌ونقل، کارآمدی لازم را نداشته باشد، عملاً سایر ارکان سازمان نیز کارآمدی خود را از دست می‌دهند.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه ادامه داد: ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی که مسئولیت حمل مواد اولیه از سراسر کشور به شرکت و حمل محصولات صادراتی و همچنین حمل مواد در طول زنجیره تولید مشتمل بر مواد موردنیاز تولید، سرباره و ضایعات فرایندی را به عهده دارد در طول زنجیره ارزش فولاد ایفای نقش می‌کند. بدیهی است که بروز اختلال در این بخش، فرایندهای کلیدی سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این مجموعه سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن حمل داخلی و خارجی انجام شده و حدود ۱.۵ میلیون ماشین ساعت خدمات حمل صنعتی برای پشتیبانی از تولید و تعمیرات نواحی ارائه می‌شود. ارائه این خدمات صرفاً با تلاش شبانه‌روزی و متعهدانه همکاران این مجموعه امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که فعالان حوزه حمل‌ونقل در دوره دفاع مقدس و در مواقع بحرانی همچون روز ۲۶ آذر سال ۱۳۶۱ با ایفای نقش خود برگ افتخاری را به کارنامه زرین خود افزودند، هم‌اکنون همکاران حوزه حمل‌ونقل شرکت در جبهه صنعت با ایفای نقش خود افتخارآفرینی می‌کنند و ثبت هر رکورد در تولید با همت خالصانه همکاران این بخش محقق می‌شود؛ بخشی که سازمان‌های فرهیخته‌ای همچون فولاد مبارکه به اهمیت آن واقف‌اند و مدیران ارشد سازمان همواره تلاش این مجموعه را ارج می‌نهند.

شفیع‌زاده گفت: روز ملی حمل‌ونقل را که یادآور ایثارگری و رشادت بخش حمل‌ونقل در دوران جنگ تحمیلی و بهانه‌ای جهت ارج نهادن به تلاش همکاران این حوزه در جبهه صنعت است خدمت همکاران امانی و پیمانی خود که در تمام مناطق کشور، متعهدانه و خالصانه تلاش می‌کنند و همچنین خانواده‌های محترم این عزیزان که پشتیبانی آن‌ها نقش کلیدی در ایفای نقش آن‌ها دارد، تبریک عرض می‌کنم و از حمایت‌های آن‌ها که سهم بسزایی در تحقق اهداف حمل‌ونقل شرکت دارد صمیمانه قدردانی می‌کنم.

حمل و نقل تأثیر بسزایی بر فرایند توسعه کشور دارد

همچنین حسین امینی، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه نیز با اشاره به اینکه حمل‌ونقل یکی از موضوعات بسیار مهم در اقتصاد هر کشور است و تأثیر بسزایی بر فرایند توسعه کشور دارد، افزود: طی سالیان متمادی، حمل‌ونقل دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده و شاهد پدید آمدن فناوری‌های جدید در صنعت حمل‌ونقل جهانی هستیم تا موضوع انتقال مسافر، کالا و مواد اولیه از یک نقطه جغرافیایی به نقطه دیگر با کمترین هزینه و حداقل زمان انجام شود. اهمیت موضوع حمل‌ونقل تا حدی است که در برخی از کشورها مسائل مربوط به سازمان‌دهی و راهبری آن بر عهده یک وزارتخانه مجزا گذاشته شده است.

وی افزود: در مقیاس کوچک‌تر، موضوع حمل‌ونقل برای بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیز مهم است؛ زیرا تداوم و تولید این شرکت‌ها منوط به ورود به‌موقع مواد اولیه و تجهیزات و خروج به‌موقع تولیدات و محصولات است و معمولاً شرکت‌ها برای سازمان‌دهی این موضوع، ساختارهای سازمانی خود را متناسب با نیاز خود طراحی و اجرا می‌کنند. یکی از بخش‌هایی که در شرکت فولاد مبارکه با موضوع حمل محصولات ارتباط گسترده‌ای دارد قسمت برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات است که با همکاری بخش‌های مختلف داخلی، مانند انتظامات، باسکول‌ها، انبارهای محصول، راه‌آهن، فروش، آی‌تی و… و بخش‌های بیرونی مانند انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل، راهداری، مشتریان و… جهت برنامه‌ریزی حمل محصولات در دو بخش جاده‌ای و ریلی اقدام می‌نماید.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه ادامه داد: برای برنامه‌ریزی مطلوب باید اطلاعات موردنظر از جمله مشخصات محصولات قابل‌حمل، ظرفیت بارگیری انبارها، آماده‌به‌کار بودن انبارها، آدرس مشتریان، ظرفیت تخلیه مشتریان، شرکت‌های حمل‌ونقل و مشخصات مکانیزم‌های حمل جاده‌ای و ریلی در دسترس باشد که مجموعه این اطلاعات از طریق فرم‌های IS-SUIT در اختیار کارکنان قسمت قرار می‌گیرد. ساخت برنامه از طریق اجرای مدل‌های مکانیزه و نیمه‌مکانیزه انجام‌شده و برنامه موردنظر برای اجرایی شدن به سالن اعلام بار و شرکت‌های حمل‌ونقل ارسال شده و کنترل‌های لازم برای اطمینان از اجرای این برنامه‌ها انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ شرکت فولاد مبارکه تا پایان آبان ماه ۶ میلیون و ۱۱۱ هزار تن انواع محصولات را به مقاصد مشتریان داخلی و صادراتی حمل نموده که ۴درصد بالاتر از برنامه تجدیدنظر بوده است.

وی تصریح کرد: ترکیب محصولات شامل ۵۸ درصد محصولات گرم (مجتمع و سبا)، ۲۳ درصد تختال و ۱۹ درصد سرد و پوشش‌دار بوده است. حدود ۱۰ درصد این محصولات از طریق حمل ریلی و مابقی از طریق حمل جاده‌ای ارسال شده است. پیش بینی می‌شود تا پایان سال علاوه بر عبور از برنامه ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تن رکورد جدیدی در حمل محصولات ثبت شود. از اول بهره‌برداری این شرکت تاکنون بیش از ۱۴۲ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و صادراتی تحویل مشتریان شده است.

علی قربانی مسئول ترابری و تعمیرگاه بنزینی فولاد مبارکه نیز با بیان اینکه در جهان امروز، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل‌ونقل عمومی می‌تپد و قطعاً تمامی خدمت‌گزاران این عرصه به‌خوبی آگاه هستند که مسیر توسعه و پیشرفت، همواره با فراز و فرودهایی همراه است، تصریح کرد: اما هدف والای ما در عرصه حمل‌ونقل، تلاش برای ارائه خدمات مناسب، تردد ایمن، به‌موقع و با کیفیت به کارکنان شرکت فولاد مبارکه و پیمانکاران شرکت است.

وی با بیان اینکه فرارسیدن ۲۶ آذرماه که روز «حمل‌ونقل و رانندگان» نام‌گذاری شده است، یادآور تعلق‌خاطر رانندگان به معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و تلاش فعالان این عرصه برای کسب عزت و پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی است، افزود: این روز فرخنده را خدمت رانندگان و کادر اجرایی ترابری سنگین، سبک، تشریفات و تعمیرگاه بنزینی و همه دست‌اندرکاران و فعالان حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه همکاران پلیس‌راه و پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از خداوند منان ساعات و روزهای بدون حادثه‌ای را برای تمامی همکاران حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه رانندگان عزیزی که سکاندار این عرصه می‌باشند مسئلت داریم.

منبع خبر: ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.