×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحکیم و توسعه روابط اقتصادی با عراق، هدف جمهوری اسلامی است

تجارت گردان | تحکیم و توسعه روابط اقتصادی با عراق، هدف جمهوری اسلامی است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آغاز فعالیت دولت «مصطفی الکاظمی» را به ایشان تبریک گفت.

اردکانیان همچنین افزود: امیدواریم بررسی توافق های قبلی و برنامه سه ساله جمهوری اسلامی در همکاری در حوزه صنعت برق با کشور عراق در خلال مذاکرات امروز با مسئولان عراقی نتیجه و عایدی این سفر باشد.  

اردکانیان هدف از این سفر یک روزه به بغداد را دیدار با مقام های ارشد دولت عراق از جمله وزیر برق و ‌وزیر دارایی و همچنین دیدار با رئیس بانک مرکزی این کشور اعلام کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر یک روزه خود به بغداد، ظهر امروز (چهارشنبه) با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق نیز دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشت، رضا اردکانیان و برهم صالح توسعه مناسبات دو جانبه به ویژه در حوزه انرژی و برق را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.   

توسعه همکاری‌های تهران – بغداد در حوزه برق، سنکرون(هم فاز) کردن شبکه برق ایران و عراق و همکاری در زمینه آموزش و توسعه شبکه برق دو کشور از جمله محورها و موضوع‌های گفت و گوی وزیر نیروی کشورمان با مقام های ارشد و وزیر برق عراق است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.