×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تخمین های بنیادی از آینده بانک پاسارگاد

تجارت گردان | تخمین های بنیادی از آینده بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد از نظر ارزش بازار چهارمین بانک بزرگ پذیرفته شده در بازار سرمایه به شمار می رود که از ابتدای سال ۳۱۵ درصد بازده عاید سهامداران خود کرده است. این بانک در سه ماهه منتهی به خرداد ماه ۷۲۷ میلیارد تومان ( به ازای هر سهم ۱۴۴ ریال) سود شناسایی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۱ درصدی همراه بوده است.

به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه، در ماه های اخیر هیات مدیره بانک پیشنهاد افزایش سرمایه از ۵۰۴۰ میلیارد تومان به ۶۵۵۲ میلیارد تومان را از محل اندوخته ها ارائه کرده که فرآیند آن در حال انجام است. نسبت کفایت سرمایه وپاسار در پایان خرداد ماه ۹٫۳۸ درصد بوده که نسبت به رقم ۹٫۲۵ پایان اسفند ماه بهبود داشته است.

آخرین گزارش منتشر شده در خصوص عملکرد بانک پاسارگاد به گزارش ماهانه تیر ماه این بانک باز می گردد. بر اساس این گزارش مانده تسهیلات بانک در پایان تیر ماه سال جاری به رقم ۱۲۱ هزار میلیارد تومان رسیده که این عدد نسبت به پایان خرداد ماه رشد حدود ۲٫۶ درصدی را نشان می دهد. این در حالی است که مانده سپرده های بانک در این تاریخ به رقم ۱۳۶ هزار میلیارد تومان رسیده که حکایت از افزایش ۳٫۹ درصدی میزان جذب سپرده نسبت به پایان خرداد ماه دارد.

تجارت گردان | تخمین های بنیادی از آینده بانک پاسارگاد

حاصل عملکرد بانک در چهار ماهه نخست نیز نشان از شناسایی ۶۰۸۶ میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات دارد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد حدود ۳۶ درصدی همراه شده است. در سوی مقابل سود پرداخت شده به سپرده گذاران ۴۸۸۴ میلیارد تومان بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۴ درصد رشد کرده است. با تکیه بر این ارقام می توان گفت خالص درآمدهای شرکت در حوزه تجهیز و تخصیص منابع در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۲۰۲ میلیارد تومان بوده، این در حالی است که در چهار ماهه نخست سال ۹۸ این رقم حدود ۸۳۶ میلیارد تومان بوده است.

تجارت گردان | تخمین های بنیادی از آینده بانک پاسارگاد

در تیر ماه نیز حاصل عملکرد وپاسار ۱۶۲۱ میلیارد تومان درآمد ناشی از تسهیلات و ۱۱۸۸ میلیارد تومان هزینه پرداختی به سپرده گذاران و کسب سود ۴۳۳ میلیارد تومانی از این محل برای بانک بوده است. نکته حائز اهمیت دیگر در گزارشات ماهانه بانک به بهبود نسبی عملکرد بانک در ماه های اخیر باز می گردد. بررسی ها نشان می دهد درامد بانک از محل اعطای تسهیلات از اردیبشهت ماه روندی صعودی را طی کرده این در حالی است که سود پرداختی به سپرده گذاران در مدت زمان یاد شده سیری نزولی داشته است. این موضوع به ان معناست که تراز بانک از اردبیهشت تا پایان تیر ماه روندی صعودی داشته به گونه ای که از ۱۴۸ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه به ۴۳۳ میلیارد تومان در تیر ماه رسیده است.

تجارت گردان | تخمین های بنیادی از آینده بانک پاسارگاد

تراز مثبت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بانک تا پایان تیر ماه، در کنار مشاهده پیشرفت قابل توجه در عملکرد بانک در حوزه تجهیز و تخصیص باعث شده تا گزارش تراز مثبت بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی از سوی وپاسار در پایان سال جاری بسیار محتمل باشد. این موضوع همراه با رصد عملکرد بانک در دیگر حوزه های عملیاتی و همچنین ارائه کارنامه قابل قبول در بخش هزینه ها نوید سالی پر سود برای سهامداران وپاسار را می دهد. رشد قابل توجه سود دهی با در کنار ارزش هنگفت دارایی های بانک و همچنین مواردی از قبیل افزایش سرمایه زمینه را برای صعود قیمتی وپاسار فراهم آورده است.

لینک خبر در سایت بورس۲۴

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.