×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود

حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۴ تا ۴۵ هزارتومان است که کماکان ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود‌.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد تخم مرغ مورد نیاز خانوار از فروشگاه های زنجیره ای و میادین تامین‌ می شود، افزود: قیمت تخم مرغ در فروشگاه های زنجیره ای و میادین برای مصرف کننده ۱۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در حال توزیع است.

کاشانی قیمت منطقی هرعدد تخم مرغ فله در خرده فروشی ها را ۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: توزیع با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: علی رغم اعلام نرخ پیشنهادی افزایش قیمت تخم مرغ در یک ماه گذشته و موافقت معاونت امور دام، هنوز اصلاح قیمت مصوب تخم مرغ ناشی از افزایش مواد اولیه انجام نشده است که از وزارت جهاد  به قید فوریت خواستار اصلاح نرخ هستیم تا تولید دچار چالش نشود.

او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و افزود: ۲۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که بخشی از آن صادر و بخش دیگر خرید حمایتی می شود.

کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار هفته ای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزارتن تخم مرغ صادر می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: اگر قیمت تخم مرغ اصلاح نشود، تولید در بلندمدت دچار چالش می شود و در نهایت جوجه ریزی کاهش می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.