×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
تداوم افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

براساس معاملات امروز بیش از دو میلیارد و ۳۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۷۰۸ واحد کاهش به ۳۶۸ هزار و ۸۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۷۷۳ واحد افت به ۲۴۱ هزار و ۵۹۹ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۲۱۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ هزار و ۳۳۳ واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۴۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۳۷ واحد، صنعتی آما (فاما) با ۲۹ واحد، سرمایه گذاری شفادارو (شفا) با ۲۶ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۲۶ واحد، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کشاوه) با ۲۶ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۱۸ واحد، سپنتا (فپنتا) با ۱۷ واحد، داروپخش (وپخش) با ۱۵ واحد و داروسازی امین (دامین) با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۲۱۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۶۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۲۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۶۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۵۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۴۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۴۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۵۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۷۹۴ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۷۲۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.
برپایه این گزارش، امروز نماد تامین سرمایه امین، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، تولید نیروی برق آبادان، گروه دارویی برکت، تولیدی کاشی تکسرام و سرما آفرین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه مواد دارویی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۰۶ میلیون و ۷۶۸ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۶۱۷ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار ۸۳۸ میلیون و ۵۵۴ هزار برگه سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، داروسازی کاسپین تامین (کاسپین)، پخش البرز (پخش)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، تهیه توزیع غذای دناآفرین فدک(گدنا)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و داروسازی آوه سینا (داوه)، توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.
همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.
به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این گفته بود،  بازار بورس بازاری باریسک است؛ سرمایه گذار نخست باید با مطالعه وارد شود، ضمن اینکه باید آموزش ببیند و بعد معامله انجام دهد.
وی تصریح کرد: هیچ ضمانتی در این بازار وجود ندارد، گاهی بورس کاهشی است و مواقعی افزایشی؛ اما دولت هم وظیفه دارد زمینه را برای پذیرش فراهم کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.