به گزارش تجارت گردان به نقل از دنیای بیمه، از منظر بیمهگذاران، حسن شهرت و ایفای به موقع تعهدات در هنگام بروز خسارتها یک معیار کلیدی برای انتخاب شرکت بیمهگر به حساب میآید و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه سکانداران شرکتهای بیمهگر همانند بیمه آسیا در عملیات بیمهگری بر رعایت حداکثری الزامات فنی در برآورد خسارتها و ریسکها، صیانت همزمان از حقوق بیمهگذاران و سهامداران و البته تاکید بر احترام گذاشتن به حقوق ذینفعان تاکید داشته باشند.
مسعود بادین در حالی دوباره به عنوان نایبرئیس و البته مدیرعامل بزرگترین شرکت بیمهای غیردولتی ایران انتخاب میشود که رصد تحولات بیمه آسیا در طی مدتی که او سکان هدایت شرکت را برعهده گرفته، نشانگر این واقعیت است که خانواده بیمه آسیا به اینکه امانتدار یک سرمایه ملی و تکیهگاه مطمئن جامعه ایران در برابر ریسکها هستند، سخت پایبند بوده و هستند و افزون بر اینکه بیمه آسیا هم در بیمهگری و هم در سرمایهگذاری پایدار، مطمئن و بدور از حاشیهها و تنها بر اساس اصول و اخلاق حرفهای حرکت میکند.
اعتماد سهامداران به تیم مدیریتی بیمه آسیا و انتخاب دوباره مسعود بادین به عنوان مدیرعامل بیمه آسیا البته روی دیگری هم دارد و اینکه آنها در ادامه مسیر راه دشواری را در پیش دارند و سطح مطالبات و انتظارات بیمهگذاران و سهامداران افزایش مییابد و به همین دلیل است که حساب بیمه آسیا از دیگر شرکتها جداست. به واقع اکنون بادین و همکارانش در بیمه آسیا با پدیده انتظارات و مطالبات جدید مواجه هستند و وقتی شرکتی موفق میشود جلوتر از برنامه پیشبینی شده حرکت کند و حق بیمه تولیدی ۹ ماههاش به اندازه کل حق بیمه تولیدی کل سال ۱۳۹۸ باشد، این هدف نانوشته در ذهن همه شکل میگیرد که آینده بیمه آسیا متفاوت و متمایز از دیگر رقبا خواهد بود چرا که بیمه آسیا در پیشرفت از خودش هم سبقت میگیرد.
در واقع دشواری مسئولیت هدایت بیمه آسیا نه فقط رقابت با دیگر شرکتها بلکه به کیفیت عملکردها در حفظ اعتماد فزاینده سهامداران و بیمهگذاران برمیگردد و به همین جهت است که بادین راه دشوارتر از کارنامه موفق ۲ سال گذشته را در پیش دارد تا بتواند سرآمد بودن و ممتاز بودن بیمه آسیا را تثبیت کند. از این منظر شاید بتوان از رقم خوردن فصل تازهای در کارنامه بیمه آسیا خبر داد که نشانگر سیر تحولات آینده در صنعت بیمه هم خواهد بود. این تحول البته در خصوص بیمه آسیا با توجه به افزایش حدود ۹۵۰ درصدی سرمایه شرکت به عنوان گام نخست رخ خواهد داد و دست کم بسیاری از نسبتهای مالی و شاخصهای بیمهگری از جمله حضور قدرتمندتر بیمه آسیا در پذیرش ریسکهای بزرگتر و استراتژیک اقتصادی، تغییر خواهد کرد که نتیجه آن افزایش و پایداری روند سودآوری شرکت و تاثیر مثبت بر عملیات فنی آینده خواهد بود.
آنچه که بیمه آسیا را در آینده متفاوتتر و متمایزتر از دیگر شرکتها خواهد کرد، بستگی به این دارد که افق دید مدیران و البته سهامداران این شرکت معطوف به برنامهریزی بلندمدت باشد و از هم اکنون به نظر میرسد مسعود بادین و همکارانش در حال طرحریزی یک برنامهای برای متحول کردن شرکت بر اساس نیازهای آینده هستند. در واقع بیمه آسیا میتواند و باید همچنان که به گذشته خود تکیه میکند، از تجربههای قبلی خود پلهای به سمت آینده مطلوبتر و پایدارتر بسازد.
واقعیت این است که بیمه آسیا یک سرمایه ملی و دارای اعتبار جهانی برای کشور است و صیانت از این سرمایه مهم یک ضرورت به حساب میآید. بیمه اسیا را میتوان در آینده یک شرکت همچنان پیشرو و ممتاز نگه داشت به شرط اینکه سهامداران نگاه بلندمدت داشته باشند و افق دیدشان به آینده برخاسته از چشمانداز روشنی است که از هم اکنون نمایان است. بیمه آسیا در آینده میتواند یک شرکت آنلاین و تمام هوشمند بیمهای، برترین در صنعت بیمه از حیث شفافیت در رقابت، سهم مطمئن و باکیفیت از بازار بیمه، متفاوت در سودآوری و بیمهگری و همچنان تکیهگاه مطمئن برای بیمهگذاران باشد.
هرچند در ارزیابی عملکرد یک شرکت بیمهای همواره نگاهها به صورتهای مالی و نسبتها و سهمهاست، اما آنها که به آینده نظر دارند، نخست سعی میکنند که در مسیری گام بردارند که زیرپای آنها سفت و محکم باشد و استحکام مالی، ثبات مدیریتی، دانش فنی، تعهد و تخصص کارشناسی بیمه آسیا را تنها نمیتوان در شاخصهای محدود نظیر توانگری مالی و … جستجو کرد چرا که کیفیت سرمایهها و منابع مادی و غیرمادی نهفته در درون خانواده بیمه آسیا یک دارایی باکیفیت و ارزشمند است و وقتی با چاشنی اعتماد و رضایت فزاینده سهامداران و بیمه گذاران باشد، خود نشانهای است از اینکه بیمه آسیا را باید متمایز دید و ممتاز. از حالا به بعد مدیران، کارشناسان و کارکنان بیمه آسیا مسئولیت فراتر از گذشته دارند چرا که خودشان باعث شدهاند سطح مطالبات و انتظارات از بیمه آسیا بالا برود!