×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تداوم ممنوعیت صید تجاری ماهی‌های خاویاری

تجارت گردان | تداوم ممنوعیت صید تجاری ماهی‌های خاویاری

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ نبی الله خون میرزایی در حاشیه امضای سند همکاری برای حفاظت از آبزیان دریای خزر که امروز میان ۵ کشور حاشیه دریای خزر یعنی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان منعقد شد افزود: در حال حاضر ذخایر ماهی‌های خاویاری در دریای خزر بسیار نگران کننده است و بر همین اساس مقرر شد، صید تجاری در سال ۲۰۲۰ نیز ممنوع باشد و تنها برای امور تحقیقاتی، صید این گونه ماهی‌ها انجام شود.
وی اضافه کرد: همچنین براساس این سند، مقرر شد کارگروهی برای انجام امور علمی مشترک در راستای حفاظت آبزیان دریای خزر تشکیل شود ضمن اینکه ۵ کشور توافق کردند پیش نویس سند مبارزه با صید غیر مجاز آبزیان دریای خزر را تنظیم و در اجلاس سال آتی در ترکمنستان به امضا برسانند.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: براساس این سند برنامه صید ماهی کیلکای استخوان دار در دریای خزر نیز به تصویب رسید که البته سهمیه ایران برای صید تجاری از این ماهی‌ها برای سال میلادی پیش رو نیز حفظ شد.
همچنین در مراسم امضای این سند، روسای شیلات ۴ کشور ترکمنستان، ​ قزاقستان، روسیه و آذربایجان نیز با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌ها میان کشور‌های حاشیه دریای خزر افزودند: تداوم همکاری‌ها میان ۵ کشور حاشیه دریای خزر تاثیر به سزایی در حفظ منابع غذایی این دریا خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.