×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تداوم هم افزایی بین مناطق آزاد/ تفاهم نامه همکاری بین سازمان های مناطق آزاد ماکو و ارس امضا شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از منطقه آزاد ماکو،‌ در راستای توسعه همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی، فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و امکانات دو منطقه همجوار اعم از نیروی انسانی،‌اطلاعات،‌تجربه و تخصص، زیرساخت ها و پتانسیل های موجود در مناطق آزاد ارس و ماکو تفاهم نامه همکاری به امضای حسین گروسی و مجید کیانی مدیران عامل مناطق آزاد ماکو و ارس رسید.

بر اساس این تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی به منظور هم افزایی در انجام فعالیت های این حوزه با هدف توسعه گردشگری مناطق آزاد ماکو و ارس و ایجاد گردشگری ترکیبی و استفاده از ظرفیت نمایشگاهی و فرودگاهی ماکو در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین تبلیغ مشترک، و تبادل اطلاعات در حوزه گردشگری طبیعت، تاریخی،‌ سلامت و ورزش و انتقال تجارب و ابتکارات مرتبط با این حوزه در راستای توسعه مناطق انجام می گیرد.

بر اساس این تفاهم نامه ساماندهی محورهای مواصلاتی دومنطقه آزاد در حاشیه روز ارس نیز در دستور قرار خواهد گرفت.

تبادل خدمات دانشگاهی مشترک به منظور توانمندسازی جوامع محلی،‌ بهره گیری از ظرفیت های مراکز نوآوری و فناوری اطلاعات در حوزه استارتاپ ها، توسعه اکوسیستم فناوری و تبادل اطلاعات و. همکاری در حوزه صنایع خلاق نیز از جمله موارد مورد توافق دومنطقه بود.

همینطور در زمینه موضوع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد ارس و ماکو در سطح دو منطقه آزاد ماکو و ارس و دو استان آذربایجان غربی و شرقی با معاضدت های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همکاری مشترک صورت خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.