×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تداوم پرداخت وام اجاره مسکن تا بهمن‌ماه

«محمود محمودزاده» روز دوشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: تا شب گذشته یک میلیون و ۵۴۱ هزار و۹۹۲ نفر در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند و حدود ۵۶۸ هزار و ۳۵۰ نفر به عنوان واجد شرایط برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که تاکنون حدود ۹۰ هزار ۸۹۷ نفر نیز وام اجاره مسکن را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند با به نظام بانکی معرفی شده‌ و وام اجاره را دریافت کردند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می‌شود.

 طبق اعلام مرکز آمار ایران در تابستان ١۴٠٠، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ٢۴۴,١ رسید که نسبت به فصل قبل هشت درصد افزایش داشته است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.