×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

«سردار مهدی حاجیان» سخنگوی فراجا در در گفت‌وگو با ایلنا در مورد برنامه استقرار پلیس در ۵۰۰ متری دو هزار مدرسه برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس و تاثیرات این اقدام در کاهش مشکلات توضیح داد: ما در واقع همه مدارس را پوشش می‌دهیم و مدرسه‌ای نداریم که خارج از این طرح باشد. پلیس رینک‌بندی انجام داده و در حوزه مدارس نقش پیشگیرانه دارد؛ هم در خصوص شناسایی افرادی که شاید توزیع کننده مخدر در بین دانش آموزان و دانشجویان باشند هم در زمینه ارتباط با مربیان و معلمان اقدامات خوبی هم انجام شده است و معلم یار پلیس در حوزه مدارس برای همین اهداف وجود دارد و در اکثر استان‌ها وزارت آموزش و پرورش به ما کمک کرده و اگر احیانا اطلاعاتی در حوزه پیشگیری یا آسیب‌های اجتماعی داشتند با پلیس درمیان می‌گذارند.

او تصریح کرد: با این اقداماتی که انجام شده می‌توان گفت وضعیت خوبی در بین دانش آموزان وجود دارد به خصوص در داخل مدارس. در خارج از مدارس نیز هرگونه آسیبی که متوجه حوزه مدارس شود هم پلیس مواد مخدر و هم پلیس اطلاعات روی آن اشراف دارد و برخورد می‌کند. 

سخنگوی فراجا ضمن اشاره به همکاری‌های مشترک با آموزش و پرروش درخصوص آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: همکاری‌هایی مانند بررسی آسیب‌ها، مواد مخدر و شناسایی‌ها و تغییر در رفتار دانش آموزان و سایر موضوعات روانشناسی بین ما و آموزش و پرروش وجود دارد. ما در هزار و ۱۰ کلانتری مددکار، روانشناس و مشاور داریم و از طریق ظرفیت کلانتری‌ها، ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش و مدارس محله برقرار می‌کنیم و اگر ناهنجاری و هرگونه تغییر رفتاری دیده شود، مشاوران ما ورود پیدا می‌کنند و به مدارس کمک می‌رسانند. 

سردار حاجیان در توضیح پیرامون ماهیت معلمان پلیس‌یار توضیح داد: در معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا اداره کلی با عنوان مشارکت‌های عمومی داریم. هدف پلیس نیز مشارکت دادن مردم در تامین و حفظ امنیت برای ایجاد رفاه بیشتر است. 

او ادامه داد: پلیس برای استفاده از گروه‌های مختلف مردم عناوین گوناگونی را استفاده می‌کند به طور مثال در ایام محرم ما پلیس‌یار محرم داشتیم یعنی استفاده از ظرفیت مردم در تامین نظم در برگزاری مراسم مذهبی، همیار پلیس نیز که شامل گروه‌های جوانان و نوجوانان هستند یکی دیگر از گروه‌هایی است که ما در اداره کل مشارکت‌های عمومی با آن‌ها همکاری می‌کنیم و همچنین با معلم یار پلیس در مدارس این همکاری وجود دارد.

سردار حاجیان با بیان اینکه استفاده از این گروه‌ها براساس نگاه جامعه محوری پلیس است، گفت: پلیس به دنبال مشارکت عمومی برای تامین و حفظ امنیت و همچنین ارتقای احساس امنیت است و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که پلیس با آموزش و پرورش دارد گروه‌های معلم‌یار پلیس ایجاد شده است،

او یادآور شد: هدف از این کار توسعه نظم و انضباط و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است و همچنین شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و یا آسیب‌زا  و تاکید می‌کنم در این حوزه نگاه ما ایجابی است و پلیس در این حوزه نگاه سلبی ندارد. معلم‌یار پلیس به ما کمک می‌کند با نگاه فرهنگی و ایجابی از فرزندان این مرز و بوم به ویژه کودکانی که در معرض آسیب هستند مراقبت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.