×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تدوین مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حمل‌ونقل 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته که صبح امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک هفته حمل‌ونقل اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

به گفته افندی‌زاده، موضوع حمل‌ونقل امروز زیرساخت مسائل اقتصادی بوده و روزانه با همه مردم سروکار دارد بنابراین آگاهی از نیازهای حوزه حمل‌ونقل و استفاده از تکنولوژی‌ها برای تامین این نیازها تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران با توجه با موقعیت مناسبی که در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد می‌تواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند و نقش عمده‌ای را در حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی ایفا کند.

وی افزود: امروزه کریدورهای ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه کشورها به دنبال اختصاص سهم قابل توجهی در این کریدورها هستند، چرا که کریدورهای ترانزیتی می‌تواند منجر به ایجاد کریدورهای لجستیکی شود که محلی برای مراکز توزیع کالا است و بهره‌وری این بخش را افزایش می‌دهد.

افندی‌زاده ادامه داد: ایجاد کریدورهای لجستیک منجر به ایجاد کریدورهای تجاری و تسهیل جریان تجارت می‌شود که کریدورهای تجاری زیربنای کریدورهای اقتصادی هستند و در حلقه پایانی این زنجیره، کریدورهای توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه‌هاب دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این نمایشگاه محلی برای ارائه نیازها و به دنبال آن، یافتن راهکارها و پاسخگویی به آن نیازهاست.

وی با اشاره به طرح ابتکار “ایران راه” از سوی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه کریدورها انجام شده و کلان‌ پروژه‌های بزرگی تعریف شده است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود ۲۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی گفت: ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است. 

تدوین مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حمل‌ونقل 

وی افزود: در رویکرد دولت سیزدهم بر استفاده از این فرصت‌ها تاکید شده اما ما به دنبال یک مدل اقتصادی به منطور جذب سرمایه بخش خصوصی و تامین منابع در خوزه حمل‌ونقل هستیم.

افندی‌زاده در پایان گفت: این نمایشگاه مهمترین نمایشگاه حمل‌ونقل در کشور است که سالانه با حمایت وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.