×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تدوین منشور کیفی آب آشامیدنی روستاهای استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهتاب باغبان با اشاره به اینکه این طرح پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عملیاتی شده است گفت: در این طرح، کیفیت آب شرب ۴۰۰ روستای تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان تهران ارتقا می‌یابد.
وی اضافه کرد: تهیه مستندات نمونه‌برداری‌ها، انجام کلرسنجی‌ها، آزمون‌های میکروبی، آزمون‌های بیولوژی، آزمون‌های فیزیکی- شیمیایی و اندازه‌گیری مواد آلی مطابق استانداردهای بین‌المللی، از مهم‌ترین اقداماتی است که برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی روستاها انجام شده است.
مدیر دفتر کنترل کیفی و آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: به دلیل ضرورت بهره‌برداری از سامانه‌های گندزدایی مناسب، سامانه‌های گاز کلر با سامانه‌های گندزدای پرکلرین و یا گندزدای آب ژاول در روستاهای تحویلی، جایگزین شد.
باغبانی با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گندزدایی مؤثر و مستمر آب شرب همه روستاهای زیر پوشش استان تهران اظهار داشت: با هدف اطمینان از سلامت آب و مقابله با شیوع بیماری کرونا، مقدار کلر آزاد باقی‌مانده در نقطه مصرف هشت‌دهم میلی‌گرم در لیتر تنظیم شد.
وی با بیان اینکه ۶۰ روستا همچنان به شرکت آبفا استان تهران تحویل داده نشده است ادامه داد: این روستا نیز در این طرح قرار می‌گیرند و برای گندزدایی آب آشامیدنی در روستاهای غیرتحویلی، مواد گندزدا در اختیار دهیاری‌ها و شوراها، به‌عنوان متولیان کلرزنی روستاها قرار گرفت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.