×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تذکر شورای عالی بورس به تغییر قوانین معاملات بازار سرمایه

تجارت گردان | تذکر شورای عالی بورس به تغییر قوانین معاملات بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «حسین سلاح ورزی» امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سازمان بورس و شرکت‌های بورس وظایف و ماموریت‌هایی بر عهده دارند که باید براساس مقررات مربوطه نقش تنظیم‌گری را در نظارت بازار ایجاد کنند.

وی معتقد است که برای انجام وظایف تنظیم‌گری و نظارت، ابلاغ و تدوین برخی از دستورالمل‌ و رویه‌ها لازم است.

سلاح‌ورزی خاطرنشان کرد: بحثی که اکنون وجود دارد موضوع تکرر و تکثر ابلاغ این دستورالعمل‌ها است که نشانه‌های خوبی را به ذینفعان و فعالان بازار سرمایه نمی‌دهد و باعث ایجاد یک سری شرایط نااطمینان در معاملات بازار خواهد شد.

عضو شورای عالی بورس گفت: به نظر می‌رسد که مدیران بورس باید در مورد بخشنامه‌های جدید که ابلاغ شده تجدیدنظر بیشتری داشته باشند و با طمانینه بیشتر برای بهبود روند معاملات بازار، رویه‌هایی را در نظر بگیرند که هر هفته با تغییر همراه نشود.

وی افزود: براساس قانون بهبود مستمر کسب و کار هرگونه تغییر در سیاست‌ها و رویه‌ها نیازمند یک مهلت زمانی کافی است.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه تغییرات زیاد قوانین به نفع معاملات بازار سرمایه نیست، اظهار داشت: هر آنچه که باعث ایجاد شرایط نااطمینانی در بازار سرمایه شود برای معاملات این بازار مطلوب نیست و نباید چنین مسایل مهمی در این بازار نادیده گرفته شود.

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به جلسه شورای عالی بورس که امروز برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: شورای عالی بورس و هیات مدیره سازمان بورس از وظایف و اختیارات  مشخصی برخوردارند، شورای عالی بورس نمی‌تواند به آنچه که در حیطه اختیاراتش نیست ورود کند و در دستور کار قرار دهد اما این شورا به طور حتم در جلسه امروز در رابطه با سیاست‌های کلی که اخیرا ابلاغ شده است تذکراتی را ارائه خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.