×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ترامپ قصد داشت با بمب اتم به جنگ توفان برود!

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آکسیوس امروز دوشنبه در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندین مرتبه با مقامات امنیت ملی در مورد احتمال استفاده از بمب‌های هسته‌ای برای جلوگیری از ورود توفان به آمریکا گفتگو کرده است.

ترامپ در نشست توجیهی برای مقابله با توفان در کاخ سفید گفت: چرا ما از بمب هسته‌ای استفاده نکنیم؟ شکل‌گیری آن‌ها [توفان‌ها] از سواحل آفریقا آغاز می‌شود و در سراسر اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند. ما یک بمب را در چشم توفان (ناحیه‌ای است با هوای آرام که در میانهٔ توفان‌های شدید گرمسیری ایجاد می‌شود) منفجر و از حرکت آن‌ها به سمت آمریکا جلوگیری می‌کنیم. چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

بر اساس این گزارش، مقامات حاضر در این جلسه توجیهی از این ایده شوکه شدند.

آکسیوس در ادامه این گزارش افزود: رئیس جمهور آمریکا پیشتر طی گفتگویی با یکی از مقامات ارشد خود چنین ایده‌ای را مطرح کرده بود. یک منبع نزدیک به دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ گفته بود رئیس جمهور آمریکا پیش از این درباره بمباران توفان‌هایی که به آمریکا نزدیک می‌شوند سخن گفته بود، اما در اظهاراتش از واژه هسته‌ای استفاده نکرده بود.

در همین حال، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفت: پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا دلیل بر هشدار نیست، زیرا هدف او حفظ کشور از حمله یک توفان فاجعه آمیز است.

کاخ سفید درباره این گزارش تاکنون اظهار نظری نکرده است.

طبق گزارش آکسیوس، ایده شلیک و منفجر کردن بمب اتم در قلب توفان‌ها که خسارات گسترده‌ای به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند، برای نخستین بار در دهه ۵۰ میلادی از سوی دولت دوایت آیزنهاور، سی و چهارمین رئیس جمهور آمریکا مطرح شد و یک دانشمند وابسته به دولت آمریکا آن را توسعه داد.

بر اساس تحقیقات اداره ملی اقیانوس‌ها و اتمسفر آمریکا، انفجار هسته‌ای جهت حرکت توفان‌ها را تغییر نمی‌دهد ولی ذرات رادیو اکتیو ناشی از آن خسارات گسترده‌ای به محیط زیست وارد خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که ترامپ پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای برای مقابله با یک معضل را مطرح می‌کند. او پیشتر در اظهاراتی غیرمستقیم گفته بود می‌تواند در عرض ۱۰ روز به جنگ در افغانستان که حدود ۱۸ سال است که ادامه دارد، پایان دهد، ولی نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر را به قتل برساند. (بیشتر بخوانید) این اظهارات ترامپ باعث شد برخی به این فکر کنند که منظور رئیس جمهور آمریکا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای پایان دادن به جنگ افغانستان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.