×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ترامپ کشته شدن بغدادی را تائید کرد / ترامپ: او بزدل بود و گریه کنان فرار کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری میزان؛ رئیس جمهوری آمریکا با حضور در یک کنفرانس خبری کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کرد. 

ترامپ در بخشی از سخنرانی خود گفت: ابوبکر بغدادی بزدل بود و در لحظات آخر گریه کنان فرار می‌کرد. در زمان یورش گریه می‌کرد و فرار می‌کرد.

ترامپ در ادامه از حمایت ترکیه، روسیه، سوریه، عراق و کرد‌های سوری تشکر کرد و البغدادی را بیمار و خشن دانست. افراد زیاد سوری در آنجا بودند و ما باید وارد خاک آن‌ها می‌شدیم که همکاری کردند.

رییس جمهور آمریکا در ادامه صحبت‌های خود از نیرو‌های اطلاعاتی که ماموریت کشتن بغدادی را انجام داده بودند تشکر کرد و عنوان کرد: شب گذشته یک شب به یاد ماندنی برای آمریکا بود، یک مرد قصی القلب همچون یک سگ یا بزدل مرد. اکنون جهان جای امن‌تری شده است. او اصلا مرگ قهرمانانه‌ای نداشت و مثل یک بزدل کشته شد و موقع کشته شدن، گریه می‌کرد و زار می‌زد.

ترامپ که تاکید بسیاری بر بزدل بودن بغدادی داشت دوباره ادامه داد: در حین مرگ در حال شیون و زاری بزدلانه بود و با منفجر کردن جلیقه انفجاری خود، خودش و سه نفر از فرزاندنش را کشت. او در هنگام مرگ در یک تونل بوده که در اثر انفجار جلیقه انفجاری فروریخته است.

وی افزود ما به دنبال همه تروریست‌ها خواهیم بود و شامل حال سایر گروه‌های تروریستی می‌شود.

بنابر این گزارش آنگونه که ترامپ گفته است وی و برخی فرماندهان نظامی و وزاری کابینه‌اش عملیات شب گذشته را مستقیم از اتاق عملیات مشاهده می‌کرده‌اند. ترامپ افزود: با تکنولوژی این عملیات را نگاه کردیم. قسمت خطرناک این ماموریت یکساعت و ۱۰ دقیقه پرواز روی اراضی خطرناک بود. تا وقتی که ماموریتشان تمام شود، هیچ اظهار نظری نکردم.

ترامپ گفت: در هفته‌های اخیر به دقت او را زیر نظر داشتیم، درباره محل زندگی او که یک تونل بود اطلاعاتی به دست آوردیم و با هشت هلی کوپتر به آنجا رفتیم، از دیوار محل اقامت نفوذ کردند. 

وی افزود: البغدادی در حال فرار کشته شد. او جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد در نتیجه انفجار تونل فروریخت و هم خودش و هم سه نفر دیگر از همراهانش که کودک بودند کشته شدند.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلفات بالای تروریست‌های داعش اشاره کرد و وعده داد در روز‌های آینده تعداد آن‌ها اعلام شود. وی در عین حال گفت هیچ نیروی آمریکایی در این عملیات کشته نشده‌اند و فقط سگی که همراه بغدادی وارد تونل شده آسیب دیده است.

ترامپ اظهار داشت: نتایج تحقیقات و آزمایش دی‌ان‌ای روی جسد نشان داد که فرد کشته شده، خود البغدادی بود. ما دو ساعت در منطقه حضور داشتیم و پس از عملیات خود، بسیاری از اسناد محرمانه را درباره داعش با خود بردیم.

ترامپ مدعی شد در این عملیات هیچ نیروی دیگری دخیل نبوده و تمام عملیات با نیرو‌های آمریکایی انجام شده است. وی ادامه داد: به روسیه اطلاع دادیم و گفتیم که ماموریتی خواهد بود که شما هم از آن خشنود خواهید شد.

ترامپ با بیان اینکه با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در جریان این عملیات نبود، اظهار کرد: نمی‌خواستیم جان نیروهایمان به خطر بیفتد.

خبرنگاری از رئیس جمهور آمریکا درباره ربط عقب نشینی نیرو‌های آمریکا از شمال سوریه با عملیات شب گذشته سوال کرد که ترامپ گفت: خروج نیروهای ما از سوریه به کشته شدن البغدادی ارتباطی نداشت. ما نمی‌خواهیم بین سوریه و ترکیه نیرو داشته باشیم. ما از آنجا خارج شدیم تنها تعدادی نیرو برای حفاظت از میادین نفت قرار دادیم.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مخارج بالای حضور نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه داد: ما در خاورمیانه هستیم و هشت تریلیون دلار مخارج ما در خاورمیانه هزینه کردیم. می‌خواهم سربازانمان به کشور بازگردند. روسیه و چین دوست دارند که ما در آنجا بمانیم. چرا که داعش و تروریست‌ها را می‌کشیم که نزدیک روسیه هستند، اما ما هزاران مایل دورتر هستیم. ایران، روسیه، ترکیه، عراق و سوریه در آنجا هستند و همه از داعش متنفر هستند.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن ابراز یاس از کشور‌های اروپایی ادامه داد: آن‌ها مرا مایوس کردند؛ گفتم پیکارجویان خود را پس بگیرید، نباید مالیات دهندگان آمریکایی این هزینه را متحمل شوند. این‌ها (داعشی‌های اروپایی) باید به کشور اروپایی بازگردند، اما نمی‌توانند به کشور ما وارد شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.