×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تزریق واکسن کرونا به ۱۲ هزار نفر از زندانیان و کارکنان زندان‌ها

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران و مشاور رئیس سازمان زندان‌ها در آیین معارفه مدیرکل جدید زندان‌های تهران ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: ۷۶۵ روز مسئولیت زنداند‌های استان تهران را برعهده داشتم و در این مدت با رهنمود‌ها و حمایت‌های ریاست سازمان و تلاش شبانه روزی همکاران اقدامات بسیار خوبی در زندان‌های استان تهران با همراهی خوب مراجع قضایی از جمله رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران صورت گرفت.
مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن زندان‌های استان تهران و جمعیت کیفری بالای زندان‌ها در این مدت ۱۴۷ هزار و ۲۹۰ مترمربع از فضای موجود مورد بهسازی و بازسازی قرار گرفت.
وی افزود: ۲۰۰ هزار مترمربع فقط ایزوگام ساختمان‌های زندان بوده است که تکمیل شد و بهره برداری واحد ۵ زندان تهران بزرگ و انتقال و اسکان دو هزار و ۳۰۰ نفر از محکومان بازداشتگاه اوین به این واحد از جمله اقدامات است.
حیات الغیب با اشاره به اجرای طرح تبدیل زندان اوین به بازداشتگاه اوین و دسترسی بیشتر قضات به متهمان گفت: ندامتگاه تهران با مشکل آب مواجه است و با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم تعدادی از چاه‌های اطراف را به ورودی آب زندان اضافه کنیم و ۳۰ درصد ورودی آب زندان را افزایش دهیم.
مدیر کل سابق زندان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به تکمیل و راه اندازی اندرزگاه جدید زندان دماوند و بازسازی و بهسازی کامل ندامتگاه خورین گفت: آسایشگاه‌های سربازان و قرنطینه همه زندان‌ها و ندامتگاه زنان و کانون اصلاح و تربیت مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته است.
حیات الغیب با بیان اینکه ۷۰ درصد محکومان واجد شرایط در زندان‌های استان تهران در حال اشتغال هستند، گفت: سه محدوده قرنطینه در هر زندان برای بیماری کرونا ایجاد شده است.
وی با اشاره به واکسینه شدن حدود ۱۲ هزار نفر اعم از زندانی و کارکنان گفت: بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان توزیع و به ۴۸۰ خانواده در طول یک سال سرکشی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.