×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تزریق ۶۰هزار تن خوراک استراتژیک اتان به واحد الفین

تجارت گردان | تزریق 60هزار تن خوراک استراتژیک اتان به واحد الفین

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مهندس علیرضا نوبختی با اشاره به دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این کارخانه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ علی‌رغم مشکلاتی که عمده آن به کمبود خوراک باز می‌گشت، واحد الفین به اهداف از پیش تعیین شده تولید دست یافت که این موفقیت مرهون تلاش و کوشش کلیه همکاران و به خصوص پرسنل سختکوش بهره‌برداری الفین بوده است، بر همین اساس در زمینه خوراک، با جایگزینی خوراک‌های دیگر و استفاده از پتانسیل منطقه و کشور، موفق به دور زدن تحریم‌ها و مشکلات شدیم.

وی افزود: ضمن اینکه پروژه جایگاه کاهش فشار اتان در واحد الفین اجرا شد و اکنون در حال راه‌اندازی بوده که یقیناً تا قبل از اتمام سال به ظرفیت نهایی خواهد رسید. با اجرای این پروژه سالانه ۶۰ هزار تُن خوراک استراتژیک اتان به الفین تزریق می‌شود و باعث افزایش تولید در این واحد و همچنین افزایش سود صرفه تولید خواهد شد.

رئیس کارخانه الفین عنوان کرد: همچنین در سال ۹۸، تعمیرات Let down Station که طی چندین سال گذشته باعث نگرانی بود، انجام شد و از بابت این تجهیز، تا مدت‌ها، نگرانی نخواهیم داشت، در تابستان ۹۸ نیز مشکل گرفتگی مبدل E- 3112 با هم اندیشی و تلاش همکاران به ویژه جناب آقای مهندس معتمد رئیس محترم بهره برداری مجتمع، مرتفع شد و مشکل یخ‌زدگی آن به صورت ریشه‌ای حل شد.

مهندس نوبختی ادامه داد: سیستم پالیشر در فرآیند تولید آب بویلر که نقش بسیار حساسی را ایفا می‌کند، در سال ۹۸، ولوهای آن تعمیر اساسی شد و مشکل نشت اسید به آب بویلر که در سابق مشکلاتی را برای TLE ها ایجاد کرده بود، تا حد زیادی مرتفع شد.

چشم‌انداز سال ۹۹ کارخانه الفین

رئیس کارخانه الفین با اشاره به چشم انداز این کارخانه در سال  پیش رو خاطرنشان کرد: ان‌شا الله به یاری خداوند و مدیریت محترم مجتمع، با راه‌اندازی کامل پروژه جایگاه کاهش فشار اتان، بخش زیادی از کمبود خوراک اتان مرتفع خواهد شد.

وی افزود: همچنین قرار است که تعمیرات اساسی واحد الفین در سال ۹۹ انجام شود که این امر، کمک شایانی به تولید مستمر و پایدار خواهد کرد.

مهندس نوبختی ادامه داد: همچنین در سال آینده طرح بزرگ دریافت خوراک به خصوص خوراک اتان از پالایشگاه بیدبلند ۲ در دست اجرا است که ان‌شاالله خوراک الفین با راه‌اندازی این پروژه، تقریباً تکمیل خواهد شد.

این مسئول در پایان اظهار داشت: در راستای تأمین خوراک پایدار برای واحد طرح‌های مختلف دیگر در سال ۹۹ اجرایی خواهد شد  که از جمله می‌توان به پروژه احداث تانک‌های ذخیره اتیلن و اتان و نیز تکمیل پروژه کریدور خوراک و نیز پروژه خط مستقل دریافت پروپان اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.