×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تست سقوط گلکسی S21 اولترا در مقابل آیفون ۱۲ پرو مکس

گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس در ساختار بدنه تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. مثلا سامسونگ نماینده‌ی خود را با فریم دور آلومینیومی و پنلی شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس Victus تولید کرده در حالی که شرکت کوپرتینویی ترجیح داد مانند سال گذشته، در این پرچم‌دار خود هم ترکیب فولاد ضد زنگ و شیشه برای فریم و پنل پشتی استفاده کند.

اگرچه جنس بدنه‌ی دو گوشی متفاوت است اما سامسونگ توانست علی‌رغم تولید محصولی با اندازه‌ی بزرگ‌تر و ضخامت بیشتر، باز هم وزن پرچم‌دار خود را به گونه‌ای کنترل کند که تقریبا با آیفون ۱۲ پرو مکس برابر است (۲۲۷ گرم برای S21 اولترا و ۲۲۸ گرم برای آیفون ۱۲ پرو مکس). بنابراین به نظر می‌رسد فشاری که به آن‌ها در اثر ضربه وارد می‌شود، تقریبا به یک اندازه است و در این بین تنها جنس بدنه می‌تواند شدت ضربات وارده را کنترل کند.

نکته‌ی جالب اما جایی است که هم اپل و هم سامسونگ اعتقاد دارند شیشه‌ی محافظ استفاده شده چه در پنل پشت و چه روی نمایشگر، مقاوم‌ترین محافظی است که تاکنون روی یک گوشی هوشمند قرار گرفته شده. ادعای سامسونگ در این رابطه هنگامی که ویدیوی تست مقاومت گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس در برابر سقوط منتشر شد به اثبات رسید. جایی که نوت ۲۰ اولترا حتی بعد از ۱۰ بار افتادن روی زمین همچنان بدون مشکل به کار خود ادامه داد. اما آیفون ۱۱ پرو مکس علی‌رغم مقاومت خوبی که داشت، نتوانست از ۱۰ بار افتادن متوالی جان سالم به در ببرد و دوربین آن از کار افتاد.

اما آیا گلکسی S21 اولترا هم می‌تواند با استفاده از محافظ صفحه‌ی قدرتمندی که دارد، مقاومت خوبی از خود نشان دهد؟ پاسخ این پرسش را در ویدیوی تست سقوط گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس خواهیم دید.

منبع:‌ iClarified

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.