×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تسریع در تکمیل ۹ پروژه ریلی،جاده‌ای و بندری گلستان

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز دوشنبه دوم مردادماه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با مجمع نمایندگان استان گلستان و همچنین علیمحمد زنگانه در محل وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح های در دست اجرای استان برای تسریع و تسهیل در اجرا و تکمیل آنها دیدار و گفت و گو کرد. 

در این نشست که با  حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد در خصوص موارد متعددی تصمیم گیری شد. 

بر اساس نشستی که  در ساختمان دادمان برگزار شد مقرر شد تا احداث مخزن سوخت فرودگاه کلاله به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و مشخصا شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت نفت، عملیاتی و اجرایی شود. این فرودگاه قدیمی‌ترین فرودگاه استان است که به دلیل نداشتن جایگاه سوخت استفاده نمی‌شد.

همچنین در خصوص تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از بزرگراه بهشهر-گرگان-قوچان حدفاصل مینودشت تا گالیکش به طول ۷ کیلومتر توافق شد. 

در این نشست توافق شد تا تکمیل عملیات باند جنوبی جاده بندر ترکمن-آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر موسوم به جاده مرگ با اعتباراتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد، هرچه سریعتر انجام شود. ۲۲ کیلومتر از این مسیر انجام شده و برای تکمیل باقیمانده آن در اسرع وقت اتخاذ تصمیم شود.

همچنین طرح آشوراده که در سفر رییس‌جمهور در استان گلستان مورد بازدید قرار گرفت مقرر شد تا مجوز اکولاژ در روستای سابق در شورای‌عالی شهرسازی و معماری طرح و تصمیم گیری شود.

دستور تسریع برای تکمیل راه‌های روستایی حوزه گنبدکاووس به طول ۳۰ کیلومتر ، پیگیری سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای تکمیل جاده نفت گنبد حدفاصل اینچه برون و ترکمنستان از دیگر موضوعات این نشست بود.

همچنین در خصوص لایروبی خلیج‌ گرگان، مقرر شد تسریع در عملیات لایروبی انجام و تقویت اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

تکمیل ساختمان رادار هواشناسی و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی با کمک استان و سازمان هواشناسی انجام خواهد شد. دستور تامین اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بندر ترکمن- بندر گز- گرگان معروف به سبزدشت نیز از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.