×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تسهیل‌گری دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن متقاضیان فاقد مسکن/احداث واحدهای مسکونی در استطاعت مالی خانوارها/الزام بانک‌ها به تخصیص ۲۰ درصد از منابع خود به بخش مسکن

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن طرحی است که در دولت سیزدهم به عنوان طرحی کلان با حمایت مجلس و تصویب قانون جهش تولید مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد. دولت سیزدهم احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم را به عنوان اصلی‌ترین سیاست خود در حوزه مسکن معرفی کرده است و برای اجرای آن راهکارهای مناسبی را در قانون از جمله راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، افزایش تسهیلات متناسب با قیمت واحدهای مسکونی در نظر گرفته و برای اجرایی شدن آنها نیز اقداماتی را به انجام رسانده است.

جلسات شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور تشکیل شده و رستم قاسمی به عنوان دبیر شورای‌عالی‌مسکن و سکاندار وزارت راه و شهرسازی تسهیل در شرایط ثبت‌نام و مشارکت تمامی متقاضیان فاقد مسکن را در برنامه مجموعه وزارت خود قرار داد و اجرای آن را از بخش‌های مختلف وزارتخانه تحت مسئولیت خود خواستار شد.

هم‌اکنون که بیش از ۴ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد، بیش از ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ‌ثبت‌نام کرده‌اند. سامانه‌ای که با تلاش وزارت راه و شهرسازی به نشانی sama.mrud.ir یک ماه بعد از ابلاغ قانون توسط رییس‌جمهور، ثبت‌نام متقاضیان را آغاز کرد و متقاضیان واقعی مسکن فرصت یافتند تا با ثبت‌نام در آن نسبت به درخواست خود برای مسکن اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.