×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تشدید بارش در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف یا باران در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) در  ایلام،  جنوب کهگیلویه و بویراحمد،  شمال غرب فارس،  شرق خوزستان،  بوشهر و جنوب کرمانشاه هشدار داد.

براثر این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز  دور از انتظار نخواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول  را لازم می‌داند.

این سازمان در ادامه این هشدار با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: در این وضعیت جوی بارش برف، گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه و کاهش نسبی دما در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) در لرستان،  چهارمحال و بختیاری،  شمال شرق خوزستان،  مرکزی،  همدان،  جنوب کردستان،  جنوب و غرب اصفهان،  شمال کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه در نیمه غربی فارس خبر داد.

در این شرایط جوی احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

این سازمان در چنین شرایطی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندوها را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.