×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تشکیل کنسرسیوم برای اجرای فاز۲ بندر شهید بهشتی

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که به استحضار ملت شریف ایران رسید در هفته حمل و نقل، تفاهم‌نامه و توافقنامه‌های خوبی به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان میان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی منعقد شد که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بخشی از همان قراردادها به ارزش ۸۱۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

وی افزود: با تکمیل و بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان در سال آینده، شکل جدیدی از بندر شهید بهشتی چابهار را مشاهده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: زیرساخت فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل شده است و اقداماتی که از امروز شاهد آن هستیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استقرار تأسیسات و تجهیزاتی مانند سیلوها، انبارها و مواردی از این قبیل است.

بذرپاش با بیان اینکه با شرکت‌های هندی و چینی برای تأمین تجهیزات بندری و مکانیزه تخلیه و بارگیری در فاز یک در حال مذاکره هستیم، گفت: نهادهای ناظر بر قراردادها در حال جمع بندی و اعلام‌نظر نهایی هستند تا منجر به عقد قرارداد شود.

وی تأکید کرد: فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد کنسرسیوم متشکل از بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید هر چه سریع‌تر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بندر شهید بهشتی در ۹ ماهه اول امسال یادآور شد: گزارش عملکرد این بندر بیانگر رشد ۱۴۰ درصدی عملیات کانتینری و ۸ درصدی صادرات به‌ویژه کشورهای هند و چین است.

بذرپاش با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: طبق سیاست دولت، هر پروژه توسعه‌ای که در استان اجرا می‌شود، علاوه بر منافع ملی آن، مردم آن منطقه نیز از این پروژه منفعت ویژه‌ای کسب کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.