×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
تصویب خرید حمایتی شیر خام مازاد دامداران توسط سازمان تعاون روستایی

تجارت گردان | تصویب خرید حمایتی شیر خام مازاد دامداران توسط سازمان تعاون روستایی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازایانا، مرتضی رضائی در رابطه با جذب مازاد شیر دامداران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در این ایام برای خرید و مصرف شیر به وجود آمد، با پیگیری های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار، روز گذشته خرید حمایتی شیرخام مازاد از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی تصویب شد.

وی افزود: براساس این مصوبه در صورت وجود شیر خام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام ­کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شده و ضرر و زیان دامداران کاهش یابد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از معاونین امور دام استان ها و سازمان های جهاد کشاورزی استانی خواسته شده تا دامدارانی که نمی‌توانند  شیر تولیدی خود را به کارخانجات لبنی تحویل و با مشکل فروش شیر مازاد شیرخام روبرو هستند، را برآورد و از طریق سازمان تعاون روستایی برای جذب شیر پیگیری و اقدام نمایند تا در اسرع شیر مازاد از دامداران خریداری شود.

وی در خصوص صادرات ۱۰ هزار تن شیر خشک مازاد گفت:  خوشبختانه کار جمع بندی و سهمیه صادراتی شیر خشک دپو شده در استانها و صنایع شیر خشک و لبنی با همکاری تشکلهای مختلف به سرعت نهایی شده و به وازارت صمت برای پیگیری و اقدام، ارسال شده و به مبادی گمرگ ابلاغ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اولین محموله صادراتی شیرخشک قبل از پایان سال عملیاتی شود و  با مساعدت وزارت صمت، در صورت تحقق صادرات اولین محموله، محموله بعدی در اولین فرصت پیگیری و نهایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.