×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست

تجارت گردان | تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: رای اخیر دیوانعالی کشور مبنی بر بازپس گیری منابع طبیعی تصاحب شده در گلستان توسط دادگستری در سه دهه قبل، این پیام را دارد که در حفظ حقوق عامه خط قرمز نداریم.
وی گفت:نهادها، دستگاه‌ها، تعاونی‌ها و اشخاص دیگر هم بدانند در این دوره به هیچ فرد یا نهادی اجازه داده نخواهد شد که به سرمایه‌های ملی تجاوز کند.رئیس قوه قضاییه افزود: نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است و ظرفیت‌های قانونی و فرآیند دادرسی هم تضمین کننده حقوق عامه و هم ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم است و فضاسازی و جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست.
وی ادامه داد: بنای دستگاه قضایی بر صدور رای بر مبنای شرع و قانون است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به این که میان اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم افزود: اعتراض را باید شنید، اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.
رئیس قوه قضاییه از همه کارکنان قضایی در سراسرکشور خواست درباره جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون، میدان پیدا کنند.

 مدیران اقتصادی با مردم و بازار سخن بگویند 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه درباره بخشنامه ابلاغی اخیر در خصوص نظام بانکی افزود: دریافت سود و جریمه بانکی باید منضبط باشد و آشفتگی در اعطای تسهیلات با هر میزان نرخ سود و جریمه باید رفع شود.
وی گفت: ناظم، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است ما هم تضمین آن هستیم.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به این که اقدام ما در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به انضباط مالی در نظام بانکی بوده است افزود: مدیران اقتصادی کشور با مردم و بازار سخن بگویند تا مردم مطمئن شوند که برنامه دارید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.