×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

کاهش استفاده از ماسک در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع بیماری کووید ۱۹ دارد و نقش استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از انتقال ویروس کرونا، همواره مورد تاکید مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده از ماسک در کشور سیر نزولی دارد و هم‌زمان با این روند کاهشی، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور هستیم.

لاری افزود: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده در هفته گذشته، میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی ۵۹.۱۲ درصد گزارش شده که با کمال تاسف شاهد کاهش ۱۶.۴۵ درصدی میزان استفاده از ماسک نسبت به هفته قبل از آن هستیم. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۴.۲ درصد گزارش شده که کاهش ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها، میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنایع ۶۳.۲۵ درصد و توسط کارمندان اداره‌ها و بانک‌ها ۸۲.۱۶ درصد است که متاسفانه شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه‌ها نیز هستیم.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

لاری بیان کرد: همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته گذشته به پایین‌ترین میزان خود در ۶ هفته قبل از آن رسیده است.

وضعیت کرونا بازخورد رفتار اجتماعی است

وی اظهار کرد: وضعیت اکنون بیماری در کشور بازخورد نوع رفتار ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در هفته‌های گذشته بوده و بدون شک، عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت توصیه‌های بهداشتی مهم‌ترین عامل بروز خیز مجدد بیماری در کشور است.

سبک زندگی را با حضور کرونا تغییر دهیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده ماه‌ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با حضور این بیماری تغییر دهیم. اگر کشوری عملکرد موثرتری در کنترل این بیماری از خود نشان داده، این موفقیت مرهون همکاری مردم کشورشان در رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تقویت عزم و اراده مردم در رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک، شاهد کنترل و توقف روند صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.