×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تعدیل قراردادهای تجدیدپذیرها پشت چراغ قرمز ساتبا

تجارت گردان | تعدیل قراردادهای تجدیدپذیرها پشت چراغ قرمز ساتبا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، اکبر ادیب فر رئیس هیئت مدیره انجمن تجدیدپذیر در گفت‌وگو با میزان با اشاره به خرید تضمینی برق اظهار کرد: افزایش قیمت ارز و بالا رفتن هزینه‌های سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیذیر، با توجه به نرخ خرید ثابت ریالی برق از سوی ساتبا میزان سرمایه گذاری در این بخش را کاهش داده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجدیدپذیر تصریح کرد: مصوبات وزیر نیرو برای تعدیل قیمت قرارد‌های حوزه تجدیدپذیر‌ها بر مبنای نرخ ارز الکترونیکی بانکی وجود دارد، اما سازمان ساتبا از انجام آن خوداری کرده است.

به گفته وی؛ مدیریت جدید ساتبا وعده‌های در خصوص تعدیل قیمت‌ها و به روزرسانی قرارد‌ها داده است که باید منتظر اجرای آن ماند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجدیدپذیر اظهار کرد:در صورت پرداخت به موقوع مطالبات فعالان این بخش و به روز رسانی قیمت می‌توان به توسعه این بخش امیدوار بود و به سرعت توسعه دو سال قبل بازگشت.

ادیب فر بیان کرد:با توجه به نیاز برق فعالان حوزه استخراج ارز دیجیتال جلسه‌ای با حضور انجمن مربوطه برگزار شد و نیاز به دستورالعملی برای قیمت گذاری مناسب برق برای ترغیب فعالان این حوزه برای استفاده انرژی پاک است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجدیدپذیر عنوان کرد: روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در جهان به واسطه بیماری کرونا با کندی مواجه شده، اما کشور‌های که از منابع مالی مناسبی برخودار هستند روند خود را حفظ کرده اند.

گفتنی است، هم‌اکنون ۳۸۴ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به ۸۴۱ مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۳۷ نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.