×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تعلق ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی

تجارت گردان | تعلق ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رضا اردکانیان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید و با مجوز مقام معظم رهبری هر سال مبلغی از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی استفاده کردیم افزود: امسال نیز بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
وی گفت: پارسال در قالب پویش هر هفته الف – ب ایران و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی استفاده شد و ۸۵۹ روستا با جمعیت ۵۴ هزار نفر به شبکه آب پایدار متصل شدند.
وزیر نیرو درباره فروش برق به کشور عراق و دریافت طلب حاصل از فروش برق به این کشور نیز افزود: نیمی از مطالبات را دریافت کردیم که حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار است.
آقای اردکانیان گفت: کار جدیدی با عراق شروع کردیم که بر اساس آن در طول سه سال با کمک مهندسان و پیمانکاران کشورمان تلفات شبکه برق عراق که هم اکنون ۵۰ درصد است قرار است در طول سه سال به ۲۰ درصد برسانیم که این به معنی ۳۰ درصد افزایش تولید برق در کشور عراق است.
وی افزود:​ این در حالی است که تلفات شبکه توزیع برق در کشور ما یک رقمی شده و به زیر ۱۰ درصد رسیده است که بر اساس تجربیات کاهش تلفات شبکه برق قرار است از این تجربه در کشور همسایه نیز استفاده شود.  پویش الف ـ ب ایران با ۲۵۰ طرح ادامه داردوزیر نیرو گفت: امسال ۲۵۰ طرح آب و برق با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب پویش هر هفته؛ الف ـ ب ایران در دستور کار است.
آقای رضا اردکانیان با اشاره به اینکه در اواسط اردیبهشت کار افتتاح این طرح ها شروع شد افزود: در استان های تهران، مرکزی، ایلام، سیستان و بلوچستان و لرستان تعدادی از این طرح ها افتتاح شد و در آینده نزدیک نیز در استان فارس طرح هایی در زمینه آب و برق افتتاح می شود.
وی گفت: پارسال نیز وعده دادیم ۲۲۷ طرح آب و برق و فاضلاب با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور در شرایط تحریم های سخت به بهره برداری می رسانیم که این وعده را عملی کردیم.
آقای اردکانیان افزود: بیش از ۲۱۶ شرکت مهندسین مشاور و پیمانکاران و بیش از ۱۵۰ شرکت کارفرمایی و نظارتی دست به دست هم دادند تا این کار به ثمر رسید.
وزیر نیرو افزود: کتابی در این زمینه یعنی عملکرد وزارت نیرو در حوزه آب و برق و فاضلاب تهیه کردیم و در خرداد امسال به حضور مقام معظم رهبری بردیم و ایشان فرمودند خداوند به شما توفیق دهد، خدا قوت، خدا شما را کمک کند، که این موضوع باعث پشت گرمی ما شد تا وعده امسال را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.
آقای اردکانیان افزود: کار دیگری که امروز مزین به اظهار لطف مقام معظم رهبری شد گزارش اولین های برقی بود که در صنعت برق پس از سال ها تلاش در سال گذشته به ثمر رسید که در قالب کتابی به عنوان اولین های برقی با ۱۰ سرفصل مهم منتشر شد.
در این کتاب به کاهش تلفات شبکه توزیع، افزایش راندمان نیروگاه های حرارتی و سرانه هزار وات در تولید اشاره شده است.
وی گفت: مقام معظم رهبری نیز درباره این کتاب گفتند کار برق را با همین جدیت دنبال کنید و فرسودگی شبکه انتقال، بسیار مهم است و از زحمات همه فعالین این عرصه در کشور قدردانی کردند که توجه ایشان سرمایه ارزشمندی است و به این معناست که کار امسال ما از اهمیت مضاعفی برخوردار است چون مقام معظم رهبری به این دو عرصه، توجه دارند.
وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: در شرایط کرونایی با همراهی مردم در مصرف صحیح آب و برق اختلالی در عرصه این دو محصول به وجود نیاید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.