×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعمیر همزمان شش شناور بزرگ در درای داک ایزوایکو

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرونیوز ، مهندسان ایزوایکو این هفته سه فروند شناور (شناور چند منظوره عسلوییه، لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ و تانکر پولاریس) را بطور همزمان در  حوض خشک کارون ایزوایکو جهت انجام تعمیرات اساسی از آبگیری کردند.

اولین شناور داک شده در این عملیات، شناور چند منظوره عسلوییه، دومین شناور لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ و سومین شناور تانکر پولاریس بود که به حوض خشک ورود و پهلودهی شدند.

شناور لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ با ۱۷۷.۸۴ متر طول، ۳۹.۱۶ متر عرض و ۱۲.۳ متر ارتفاع  مجهز به جرثقیل های ۱۲۰۰ تنی است و در نوع خود یکی از خاصترین شناورهای موجود در کشور است . شناور پولاریس هم  ۱۸۰ متر طول، ۳۲متر عرض ، ۱۸متر ارتفاع و ۲۸ هزار تن وزن دارد.

این اولین بار در تاریخ ایزوایکو و صنعت کشتی سازی کشور است که در دو حوض خشک این مجتمع شش شناور بصورت همزمان مورد تعمیر و بازسازی قرار میگیرند و با احتساب دو فروند شناور و یک فروند اکومودیشن ریگ درحال تعمیر کنار اسکله های گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو این گروه درحال حاضر نه پروژه تعمیراتی را بصورت هم زمان در دست اجرا دارد که نشان از ظرفیت و توان بالای ایزوایکو در این گروه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.