×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعیین تکلیف ۳۸ هزار میلیارد تومان کالا در اموال تملیکی در سال جاری

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، «علیرضا نورنژاد» در ر بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات گفت: یکی از توفیقاتی که اموال تملیکی در این دولت به دست آورده، تعامل خوب با رسانه است که می‌تواند دستاودرهای بخش‌های مختلف را منعکس کند. در ۲ سالی که سازمان اموال تملیکی با هیات مدیره جدید شروع به کار کرد، اقدامات بنیادی و اساسی را رقم زد.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد سازمان اموال تملیکی را سازمان رکوردشکن اعلام و ریاست جمهوری نیز از عملکرد این مجموعه به عنوان یک انقلاب یاد کرد، افزود: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲، سازمان اموال تملیکی رتبه نخست اقدامات برجسته در جشنواره شهید رجایی را به دست آورد که کاملا بی‌سابقه بود.

نورنژاد تصریح کرد: برای نخستین بار در ۱۰ ردیف شرکت‌های سودده قرار گرفت که پیش از این یا مجموعه زیان‌ده بوده یا سود و هزینه‌ها در یک مرز قرار داشته است. تهیه پیش‌نویس‌های قوانین نیز از دیگر اقدامات این بخش بود که اکنون لایحه آن در کمیسیون اصلی صحن مطرح است. البته این لایحه چندین بار رفت و برگشت داشته است. همچنین پیش‌نویس سایر آیین‌نامه‌های مرتبط با تعیین تکلیف کالا بوده نیز تعیین تکلیف شده تا کالاها دیگر در انبارها نمانند.

عضو هیات مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان اموال تملیکی افزود: پیش‌نویس قانون پیشگیری و مقابله با رسوب کالا در مبادی ورودی کشور را داریم که یکی از قوانینی است که با این هدف تصویب می‌شود که رسوب کالا در انبارها را کاهش دهد. در ۱۱ ماه سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان فروش کالا و اموال داشتیم و حدود ۲۸همت کالا تعیین تکلیف کردیم که مجموعه آن را به ۳۸ همت می‌رساند. تعیین تکلیف کالاها از طرق مختلف مانند فروش، انهدام، استرداد و اعاده صورت می‌گیرد. خط قرمز ما در سازمان اموال تملیکی سلامت مردم است الان در باب انهدام کالاهای خوراکی و آشامیدنی که مجوز بهداشتی دریافت نمی‌کنند در پروسه انهدام قرار می‌گیرند.

نورنژاد افزود: این هیات مدیره جدید رکودهای سال گذشته خود را نیز شکسته است. سال گذشته ۳۱ همت تعیین تکلیف کالا داشتیم که امروز به ۳۸ همت رسیده است. در حوزه حراج خرده فروشی کار نویی انجام شده است که در این حراج مهم‌ترین شاخص این است که تمام آحاد مردم می‌توانند در آن شرکت کنند. کار قشنگی است که انجام شده و حدود ۲۰۰ مرحله حراج خرده فروشی از خرداد تا امروز انجام شده است. در این طرح ۳۳ هزار نفر مشارکت داشتند که الزام قانونی ما بوده و باید آن را انجام می‌دادیم.

وی درباره آخرین وضعیت خودروهایی که در دست سازمان اموال تملیکی است تصریح کرد: چهار هزار خودرو تعیین تکلیف شده و به فروش رفته است و حدود هزار خودرو و موتور سیکلت باقی مانده که تا پایان سال در قالب ۳ مزایده دیگر آن‌ها نیز به فروش می‌رسد. با هماهنگی مراجع قضایی اکثر پرونده‌های کلان مرتبط با مفاسد اقتصادی به سازمان اموال تملیکی می‌آید و این رشد خوبی نسبت به سالهای قبل داشته است. ارزش یکی از ملک‌های مربوط به یکی از محکومین پرونده‌های بزرگ حدود هزار میلیارد تومان است که هنوز به فروش نرفته است.

نورنژاد تاکید کرد: ۹۵ درصد فروش کالاهای ما از طریق مزایده انجام می‌شود و صرفا ۵ درصد خارج از این وضعیت به فروش می‌رسد که آن نیز در باب مسئولیت اجتماعی است که به نهادهایی مانند بهزیستی، کمیته امداد و آموزش و پرورش داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.