×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تغییر وضع موجود، پیام مردم درانتخابات

به گزارش تجارت گردان به نقل از شبکه خبر، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در سخنانی افزود: شرط ادب و احترام در دریافت حکم تنفیذ از دست رهبری معظم انقلاب این بود که من دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لیکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی اضافه کرد: شاکرم به درگاه خداوند متعال به پاس نعمت‌های بیکرانش و سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت‌های بسیارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی را به جا می‌آورم.

رئیسی گفت: خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین طلوع کرد با هدایت امام بزرگوار و عظیم الشان مان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس.

وی افزود: مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد و در این مدل حکمرانی نو، امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه، به عالم عرضه شد تا بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت و تمام شئون انسان را اداره کند.

رئیسی گفت: در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت، استقلال در کنار آزادی، در هم آمیخت و این در هم آمیختگی برای جامعه اسلامی ما و عالم مدل نوینی از حکمرانی را عرضه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولتمردان و مسئولان و مردم عزیز در این ۴۰ سال در جهت تحقق مردم سالاری بسیار تلاش کردند افزود: در این ۴۰ سال آنجایی که توجه به رهنمود‌های امام و رهبری و سیاست‌های نظام شد، حوزه پیشرفت، اقتدار و ارتقا بود و آنجایی که به رهنمود‌های امام و رهبری و سیاست‌های مصوب نظام و اقتضای انقلاب شکوهمند اسلامی بی توجهی یا کم توجهی شد، آنجا حوزه مشکلات، کاستی‌ها و گله مندی‌های مردم بود.

وی در ادامه سخنانش در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری افزود: من به جاست نسبت به همه خدماتی که تاکنون در این ۴۰ ساله انجام شده است و همه کسانی که در پیشرفت این کشور نقش داشتند، صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کردند و در این پیشرفت‌ها سهیم بودند، باید ادای احترام بکنم.

رئیس جمهور با بیان این که انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود گفت: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان، علیرغم همه شرایط بهداشتی، وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود حضوری باشکوه داشتند حماسه‌ای بزرگ خلق کردند در کنار حماسه‌هایی که تاکنون به دست توانای مردم و با اراده مردم خلق شده است.

رئیسی افزود: ۲۸ خرداد حماسه‌ای بود که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد و در این حماسه همه مردم نقش داشتند.

رئیس جمهور گفت: باید از همه اقشار، همه مردم و ملت عزیز و بزرگوارمان، پیر و جوان از همه گویش ها، اقوام و مذاهب و از همه مردم عزیزمان به ویژه آنان که مردم را به مشارکت و بحث و برانگیختن برای حضور در انتخابات دعوت کردند، از عزیزان فرهیخته‌ای که نقش آفرین بودند به ویژه در رأس همه رهبری معظم انقلاب اسلامی حماسه‌ای باشکوه با حضور مردم خلق کرد.

رئیسی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات با تاکید بر اینکه این حماسه مردم پیام‌هایی داشت، افزود: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، پیام عدالت خواهی، پیام مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و مبارزه با تبعیض بود.

رئیس جمهور گفت: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداست از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان بود.

رئیسی افزود: پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود.

رئیس جمهور گفت: این‌ها پیام‌هایی بود که مردم عزیزمان با رأی خودشان دادند و خواستند از دولت برخاسته از رأی مردم تحقق ببخشد عدالت را، با فساد مبارزه کند، به روابط ناسالم اداری، به رانت خواری‌ها و به هرگونه ضد ارزشی که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب، نظام و ارزش‌ها در این کشور ندارد، پایان دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.