×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تفاهم نامه ایران و سوریه در صنعت برق

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، براساس این تفاهم نامه که آقایان رضا اردکانیان و خربوطلی در وزارت نیرو امضا کردند دو طرف در زمینه خطوط انتقال و توزیع برق، کاهش تلفات برق، اتصال شبکه برق سوریه به ایران از طریق عراق، احداث و بازسازی نیروگاه در سوریه آموزش و توسعه نیروی انسانی کشور سوریه همکاری خواهند کرد.
قرار است هر دو ماه کمیته مشترک دو طرف با مسئولیت معاونان وزارتخانه‌های مربوطه درخصوص پیگیری این موضوع جلسه برگزار و موضوعات مطرح شده در تفاهم نامه را در مدت سه سال اجرایی کنند.
وزیر نیرو در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به نقش موثر ایران در کمک به سوریه درمقابل تروریست‌ها به ویژه در زمینه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور گفت: ما همواره اعلام کرده ایم که در همه ابعاد بازسازی و توسعه این کشور ظرفیت لازم را داریم و سهم خود را نیز در این زمینه ایفاء خواهیم کرد.
اردکانیان تاکید کرد: همکاری ما از سال‌های دور ادامه داشته و در آینده نیز به صورت جدی میان مسئولان دو کشور استمرار خواهد داشت و البته برادران و خواهران سوری از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در توسعه و توانمندی‌های حوزه برق و انرژی آگاه هستند.
وزیر برق سوریه نیز همکاری‌های دو کشور را عمیق و روبه جلو خواند و گفت: ما هرگز حمایت‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی ایران را در طول دوره‌های سخت فراموش نمی‌کنیم.
خربوطلی با اشاره به آسیب‌های ناشی از حضور تروریست‌ها در سوریه و آسیب‌های آن‌ها به زیرساخت‌های این کشور گفت: براثر اقدامات تروریست‌ها ۵۰ درصد از زیرساخت‌های برقی و نیروگاهی و همچنین خطوط انتقال عملاً آسیب دید که امیدواریم با همراهی برادران ایرانی و بومی سازی توانمندی‌های ایران در سوریه بتوانیم این بخش‌ها را بازسازی کنیم.
وی نقش متخصصان ایرانی در نیروگاه لاذقیه را بسیار موثر دانست و گفت: ما قطعاً از ظرفیت شرکت‌های ایرانی برای افزایش توانمندی برق سوریه و مشارکت در توسعه خطوط انتقال برق استفاده خواهیم کرد و این همکاری‌ها را گسترش خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.