×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تقدیر مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی از گروه مپنا

در بخشی از متن نامه “محسن طرزطلب” رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، خطاب به مدیران عامل شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا، شرکت نیروگاهی جنوب اصفهان و شرکت نیروگاه گازی فارس آمده است “جای بسی افتخار است که صنعت برق کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه کشور دارای همکاران ایثارگری است که توانسته‌اند در سخت‌ترین شرایط تابستان امسال با خلاقیت، تلاش بی‌وقفه و همت جهادی خود گذر از پیک تابستان را محقق سازند.”
در بخش دیگری از این نامه آمده است “بر خود واجب می‌دانم تا به حکم حدیث شریف (من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق) از خدمات صادقانه شما همکاران خدوم و متعهد جهت تولید برق پایدار در کشور و تحقق برنامه‌های شرکت برق حرارتی صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم و از درگاه حضرت احدیت توفیقات روزافزون و سربلندی برای شما خوبان مسئلت نمایم.”
شایان ذکر است، ‌بهره‌برداری از نیروگاه‌های جنوب اصفهان، حافظ، سرو و سمنگان توسط شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا صورت می‌گیرد و دو نیروگاه جنوب اصفهان و حافظ، از جمله نیروگاه‌های در مالکیت بخش پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری گروه مپنا محسوب می‌شوند.
نیروگاه ۹۵۴ مگاواتی جنوب اصفهان، شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی مدل V94.2، در قالب طرح B.O.T (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار، در  ۷۵ کیلومتری جنوب ‌غربی اصفهان، در مجاورت پست چهلستون قرار دارد.
نیروگاه سیکل ترکیبی حافظ (فارس) نیز از نوع سیکل ترکیبی، به ظرفیت اسمی ۱۰۵۰ مگاوات، دارای ۶ واحد گازی به قدرت اسمی ۱۰۳۵ مگاوات است و در ۳۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.
نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی سرو (چادرملو)، شامل یک بلوک سیکل ترکیبی، (دو واحد گازی مدل V94.2  با ظرفیت ۱۶۶ مگاوات و یک واحد بخار مدل E30-16-1 با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات) در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار، در استان یزد، کیلومتر ۲۵ جاده اردکان – نایین قرار گرفته است. 
همچنین نیروگاه سمنگان شامل یک بلوک کامل سیکل ترکیبی متشکل از دو واحد گازی ۱۶۶ مگاواتی (V94.2 MAP2+) و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی (سری E) است. واحدهای گازی شامل کمپرسور ۱۷ مرحله‌ای، توربین ۴ مرحله‌ای و دو محفظه احتراق از نوع سیلویی (هر محفظه‌ شامل هشت مشعل از نوع هایبرید) بوده که توانایی مشتعل شدن با سوخت گاز و گازوئیل را دارند. این نیروگاه در سیرجان، کیلومتر ۱۲ جاده سیرجان – کرمان واقع شده است.
شایان ذکر است، علی‌رغم شیوع کرونا، فعالیت واحد‌های خدماتی و تولیدی با شتاب بیشتری از سر گرفته ‌شد که این امر افزایش تقاضای برق در پیک تابستان و پاییز ۱۴۰۰ را در پی داشت.
بنابراین مهندسان و کارکنان شاغل در کارخانجات و نیروگاه‌های گروه مپنا، در شرایط محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، با درک اهمیت تأمین پایدار برق موردنیاز شبکه و بنا بر ضرورت حفظ آمادگی نیروگاه‌ها برای تأمین مطمئن برق کشور از جمله در پیک تابستان و پاییز، اقدامات قابل ‌توجهی در نیروگاه‌های مختلف در بخش تولید، تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌های حرارتی انجام دادند که “افزایش ظرفیت تولید با نصب واحد‌های نیروگاهی جدید، انجام تعمیرات واحد‌های نیروگاه‌های حرارتی و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی موجود” از آن جمله بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.