×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تقویت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۰۴ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به رقم ۳۲۱ هزار و ۸۹۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۳۰۷ واحدی، عدد ۳۳۲ هزار و ۷۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۳ واحدی به رقم ۲۰۸ هزار و ۷۷۴  واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۸۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳ هزار و ۳۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، شنفت و وپخش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۹۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وآذر، چافست، ددام و کمنگنز بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۶.۰۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فنورد، خلنت، کپارس و بکاب قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.