×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تقویت ۳۷۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

تجارت گردان | تقویت ۳۷۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز بیست و پنجم آذر ماه سال یکهزار و سیصد و نود و هشت با رشد ۳۷۲ واحدی در میانه کانال ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحدی قرار گرفت ، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۹۹ واحدی رقم ۹۲ هزار و ۲۶۰ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸۶۷ واحدی رقم ۱۰۸ هزار و ۵۹۸ واحدی را تجربه کرد، شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد ۵۷۹ واحدی در سطح ۷۲ هزار و ۵۴۸ واحدی قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور با رشد ۹۱۸ واحدی در ارتفاع ۴۰۷ هزار و ۹۲۳ واحدی ایستاد و شاخص بازار اول با رشد ۲۴ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۶۱۹ واحدی بسنده کرد، شاخص بازار دوم نیز با ۱۸۶۴ واحد افزایش به ارتفاع ۷۱۷ هزار و ۴۵۲ واحدی صعود کرد.

ارزش کل معاملات سومین روز هفته ۲۱۸۰.۵ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۳ میلیارد و ۹۸۶ برگه سهم ، حق تقدم و سایر اوراق مالی طی ۵۰۶ هزار و ۴۲۹ نوبت معاملاتی بود.

در فرابورس نیز آیفکس با رشد ۱۱ واحدی رقم ۴ هزار و ۴۸۳ واحدی را به نمایش گذاشت ، ارزش معاملات فرابورس امروز از ۱۴۹۳.۹ میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دا و ستد بیش از یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون برگه سهم طی ۳۰۴ هزار و ۴۷۸ نوبت معاملاتی بود.

در معاملات امروز نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) با ۲۰۵ واحد، فولاد خراسان(فخاس) با ۱۸۸ واحد، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۸۰ واحد، سرمایه گذاری ملی (ونیکی) با ۷۱ واحد بیش ترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند و در مقابل نماد گروه مپنا(رمپنا) با ۱۵۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) با ۱۰۳ واحد و پتروشیمی نوری(نوری) با ۷۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

امروز نماد معاملاتی شرکت های ایران‌ ترانسفو (بترانس)، ماشین‌ سازی‌ اراک‌ (فاراک)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند)، شیشه‌ همدان‌ (کهمدا)، چرخشگر (خچرخش)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) با بیشترین صفوف تقاضا همراه شدند.

در مقابل نمادهای مهندسی‌نصیرماشین‌ (خنصیر)، گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ (وصنا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، صندوق س با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم) -تولیدی‌مهرام‌ (غمهرا)، صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا (امین یکم) و سایپاشیشه‌ (کساپا) با بیشترین صفوف فروش و عرضه مواجه شدند.

نماد معاملاتی شرکت تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ (کترام۱) صنایع‌شیمیایی‌سینا (شسینا۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، صنایع ریخته گری ایران(خریخت)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، شرکت های پتروشیمی مبین(مبین)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره متوقف شدند ودر مقابل ،نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بوعلی(وبوعلی) سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب  بازگشایی شدند.

همچنین توقف نماد معاملاتی شرکت قندهکمتان‌ (قهکمت۱)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری ادامه خواهد داشت.

نماد معاملاتی شرکت سپنتا (فپنتا۱) ایران‌ ترانسفو (بترانس۱ ) لامیران (فلامی۱) فنرسازی‌خاور (خفنر۱) لعابیران‌ (شلعاب۱)سیمان شمال(سشمال)، سیمان‌فارس‌ (سفار۱) پشم‌شیشه‌ایران‌ (کپشیر۱)تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ (کترام۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.