×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تقویت ۵۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه بیست و ششم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۵۵ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۷۱ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، عدد ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۱۷ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۳۷  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۵  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۳۲۶ واحد افزایش به رقم ۹۸۲ هزار و ۲۳۵  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۲۶۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۷۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، شپنا، پارسان، شتران، تاپیکو و شبریز با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، شپدیس و فخوز، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۷۸ هزار و ۵۹ نوبت معامله و به ارزش ۶۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خاذین(سایپاآذین‌ ) ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دپارس، دروز، مداران، خمهر و خوساز بود. همچنین نماد معاملاتی وسگلستا(شرکت س استان گلستان) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غاذر، کپشیر، نمرینو، سخزر، بسویچ و وسکرشا قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.