×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بازسازی توسط بانک مسکن

تجارت گردان | تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بازسازی توسط بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان،رضا صالحی شهرابی، رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکنبا تاکید بر آنکه حمایت مالی و معنوی این بانک از خانوارهای آسیب دیده از سیل های سریالی سال گذشته تا پاسخگویی به تمامی تقاضای تسهیلات بازسازی برای جبران آسیب دیدگی خانه ها و منازل مسکونی ادامه دارد، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بانک مسکن پس از وقوع سیل ناگوار فروردین ماه ۹۸، از محل اعتبارات داخلی روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان این حادثه را در اسرع وقت آغاز کرد.
وی ادامه داد: مطابق با پیش بینی های انجام شده، از محل بودجه سال گذشته اعتباری معادل ۹۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات در سه نوع بازسازی، تعمیرات و خرید مایحتاج ضروری به مدیریت شعب ۲۲ استان سیل زده ابلاغ و تخصیص پیدا کرد.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سوی مدیریت شعببانک مسکن در استان های آسیب دیده در قالب یک‌ پروسه سریع و آسان امکان پذیر شد، تصریح کرد: اگرچه با توجه به نوع اعتبارات پیش بینی شده که از محل منابع داخلی بانک تامین شده است پیش بینی شده بود پروسه پرداخت تسهیلات تا پایان سال گذشته تکمیل شود اما گزارش های تهیه شده و بررسی های به عمل آمده نشان داد که هنوز به تمامی درخواست ها برای اخذ تسهیلات پاسخ داده نشده است.
صالحی افزود: از این رو در قالب نامه ای در پایان سال گذشته به مدیریت شعب در این استان ها ابلاغ شد تا روند پرداخت تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشته باشد.
به گفته وی با تمام شدن اردیبهشت ماه و گزارش گیری مجدد از شعب استان ها مشخص شد همچنان درخواست ها برای اخذ تسهیلات ادامه دارد از این رو دوره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان برای بار دوم و تا پایان تیرماه ۹۹ تمدید شد.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اشاره به تقاضای موجود باقی مانده برای اخذ این نوع تسهیلات در استان های سیل زده، اظهار کرد: در قالب مکاتبه ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مرکزی انجام شد ترتیبی اتخاذ شده تاپرداخت تسهیلات به این گروه از متقاضیان ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر آنکه تا تاریخ ۲۲ خردادماه امسال از مجموع اعتبار تخصیص یافته به مدیریت شعب استان های سیل زده کشور، معادل ۸۷ درصد در قالب تسهیلات پرداخت شده، عنوان کرد: مطابق با گزارش عملکرد ارائه شده از سوی مدیریت شعب تا تاریخ مذکور ۳۸ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات به ارزش ۸۲۴ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به هموطنان سیل زده در شهرها و روستاهای آسیب دیده (از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور) اعطا شده که معادل ۸۷ درصد از اعتبار تخصیص یافته بوده است.
وی در پایان گفت: تا تاریخ مذکور معادل ۱۲۵ میلیارد و ۴۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از اعتبارات تخصیص یافته به شعب، هنوز باقی مانده که برای پاسخ گویی به تقاضاهای در نوبت دریافت و پس از تکمیل مدارک و احراز شرایط صرف خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.