×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تمرین خلق ثروت در فین تک دانش آموزی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، در ابتدای آیین گشایش ششمین دوره رقابت فین تک دانش آموزی یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به ایراد سخن پرداخت و گفت: در این رویداد ما روش های سرمایه گذاری و نحوه خلق ثروت را با دانش آموزان تمرین می کنیم. روزهای پیش رو فضایی را رقم زده که ناگزیر باید یاد بگیریم چگونه یک حرفه ایجاد و از طریق آن خلق ثروت کنیم.

یاسر فلاح افزود: متاسفانه آگاهی لازم در خصوص مفاهیم بازار سرمایه در کشور وجود ندارد و از سوی دیگر عمق سواد مالی ما استاندارد نیست و بنابراین باید از طریق فرهنگ سازی به ویژه با برنامه ریزی فرهنگی برای سنین پایه به سمت آموزش مفاهیم بورسی و تعمیق سواد مالی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن بیان اینکه ایجاد سرفصل بازار سرمایه در کتاب های درسی ضرورت امروز اقتصاد کشور است و امیدواریم در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شود و مفاهیم مرتبط با سواد مالی و آموزه های بازار سرمایه به کتب درسی دانش آموزان وارد شود افزود: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان نهاد فرهنگ ساز بازار سرمایه در سراسر کشور همایش ها و کارگاه های آموزشی برگزار می کند و رسالت فرهنگ سازی و آموزش این شرکت متوقف نمی شود. 

یاسر فلاح افزود: تلاش می کنیم اطلاع رسانی عمومی و آموزش روش های نوین سرمایه گذاری با محور ارتقای سواد مالی در سراسر کشور عملیاتی شود. 

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده قطعا دانش آموزان امروز ایران اسلامی، در آینده ای نه چندان دور خالقین ثروت و کارآفرینان اثر گذار در حوزه بازارهای مالی خواهند بود.  

از خلاقیت های دانش آموزی حمایت می شود

در ادامه حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در ششمین دوره مسابقات فین تک دانش آموزی که در کیش اینوکس ۲۰۱۹ برگزار شد از حمایت بازار سرمایه از خلاقیت های دانش آموزی سخن گفت.

وی در این خصوص اظهار داشت: در کشور ما منابع عظیمی از جوانان خلاق داریم اگرچه دیرهنگام به این خلاقیت ها توجه شده اما باید در انتظار فارغ التحصیلان و دانش آموزانی باشیم که در این بین با ایده های نوین در زمینه اقتصادی بتوانند موجب افتخار کشور شوند.

وی در این خصوص ادامه داد: بازار سرمایه از تمامی دانش آموزان و جوانان خلاقی که ایده های مناسبی را در زمینه اقتصادی و فین تک داشته باشند حمایت می کند و امیدوار است که این جوانان بتوانند در آینده، موجب سربلندی کشور شده و هر یک از این ایده ها تبدیل به یک غول اقتصادی موفق شود.

مدیرعامل سمات در ادامه بیان داشت: کشورهایی که به خلاقیت های دانش آموزی توجه ویژه می کنند یکی از موفق ترین کشورها در زمینه تکنولوژی و توسعه شده اند به این دلیل که حمایت مناسب از این ایده ها داشته اند.

فهیمی گفت: هم اکنون شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با برگزاری این رویداد دانش آموزی ایده های شما دانش آموزان را حمایت می کند و تا رسیدن به قله موفقیت همراهی می کند.

وی در ادامه اشاره داشت: هم اکنون در کشورهای پیشرفته هر پنج سال یک بار دگردیسی اقتصادی اتفاق می افتد و امیدواریم در کشور ما نیز با حمایت از شما دانش آموزان بتوانیم توسعه اقتصادی ایجاد کرده و از دوران کنونی خارج شویم.

حسین فهیمی با اشاره به حمایت بازار سرمایه کشور از ایده های دانش آموزی گفت: بازار سرمایه که رکن چهارم اقتصادی کشور است از خلاقیت و ابداع های شما حمایت می کند و روی آنها حساب باز می کند تا بتواند آینده بهترین را در اقتصاد ایران ایجاد کند.

وی در پایان گفت: این حمایت ها فقط در زمینه ابداع و نوآوری نیست بلکه شما می توانید در خدمات رسانی فعلی نیز تنوع ایجاد کنید . شما قرار نیست به امکانات سنتی ما محکوم شوید و می توانید با ابداع روش های نوین در خدمات رسانی فعلی بازار سرمایه، اقتصاد کشور را دچار تغییر و تحول کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.