×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تمهیدات لازم برای ذخیره گندم اجرا شده است

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجید نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگوی تلفنی شب گذشته با خبر این استان، گفـت: در پی بارش‌های روز گذشته، هیچ گونه خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز وارد نشده است.

وی با اشاره به موج برداشت گندم در این استان، یادآور شد: پیرو کشت ۷۵۴هزار هکتار گندم، تاکنون ۸۶۴هزارتن گندم خرید شده و موج دوم برداشت ها از اوسط هفته آینده شروع میشود.

نبی‌پور با تاکید بر اینکه گندم برداشت شده در بارندگی ها دچار آسیب نشده است، افزود: ۵۶۰هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خریداری شده که در طی یک هفته ۵۱۰هزار تن از آن را به مراکز مسقف، سیلو ها و کارخانه های تولید آرد منتقل کردیم.

وی ، با اشاره به میزان بارندگی در شهرهای مختلف این استان، یادآور شد: این وضعیت سبب آب گرفتگی و خوابیدگی در برخی مزارع شده و بارش تگرگ نیز خساراتی را به وجود آورده است ، همچنین بارش شدید باران سبب شکسته شدن ساقه گیاه شده است.

وی یادآور شد: گندمکاران در زمان کاشت برای بیمه تشویق می شوند؛ در سطح گندم آبی ۱۹۴هزار هکتار، گندم دیم ۱۷۲ هزار هکتار و سایر محصولات ۲۵هزار هکتار که جمعا ۳۹۲هزار هکتار بیمه شده است.

به گفته وی؛ سطح گندم آبی بیمه شده ۳۶۷هزار هکتار بوده که از سطح ۷۴۵هزار هکتار ، حدود ۴۹ درصد از آن بیمه شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.