×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به شرکت فولاد مبارکه رسید

چهاردهمین گردهمایی مدیران اقتصادی و مالی کشور و جایزه ملی مدیریت مالی ایران ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور سید احسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید رحمت اله اکرمی؛ خزانه دار کل کشور و معاون وزیر اقتصادی و دارایی، محمد شیریجیان؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی ج. ا. ا، مجید قاسمی؛ رئیس انجمن مدیریت مالی ایران، دانشمندان و اساتید حوزه مالی و نمایندگان شرکت‌های برگزیده، به‌همت انجمن مدیریت مالی ایران در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در چهاردهمین گردهمایی مدیران اقتصادی و مالی کشور و جایزه ملی مدیریت مالی ایران در این مراسم با اشاره به اهمیت ارتقا فهم مالی اظهار کرد: وظیفه داریم ارتقای فهم مالی را در دستور کار قرار دهیم تا شاهد کاهش هیجانات در بورس و بازار ارز باشیم.

وی افزود: همچنین می‌بایست نحوه گزارش‌های مالی را آموزش دهیم تا شاهد بهبود تصمیم‌گیری‌ها باشیم. علاوه بر این باید مسئله شفافیت مالی را نهادینه کنیم.

خاندوزی با تاکید بر اینکه مدیریت مالی بخش عمومی با چند گام تحولی مواجه بوده، توضیح داد: اصلاح حسابداری عمومی و بکارگیری حسابداری تعهدی در راستای (تنظیم بودجه‌ای پویا و تراز)، ارتقا سرعت و کیفیت گزارش صورت حساب عملکرد بودجه سالانه، استفاده از ظرفیت مالی تمام بخش‌های عمومی، مدیریت اموال دولتی و جمع‌آوری اطلاعات در (سامانه سادا) به منظور مولدسازی و ارتقا بهره‌وری، راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور دسترسی و نظارت بر صورت‌های مالی شرکت‌ها، اطلاح اساسنامه حسابداران رسمی از جمله تحولات موجود در حوزه مدیریت مالی بخش عمومی است.

وزیر اقتصاد در ادامه درباره صورت‌های مالی نیز گفت: افشای صورت‌های مالی شرکت‌ها را از هزار به دو هزار شرکت خواهیم رساند چرا که این امر نقدهای فنی و کارشناسی را ارتقا می‌دهد.

خاندوزی بیان کرد: با توجه به اینکه جهان روز به روز در حوزه‌های علمی، ارتباطی و اقتصادی پیشرفت می‌کند باید بتوانیم با این حوزه همگام شویم و ابزارها را مطابق قوانین کشور تنظیم کنیم.

شایان ذکر است در پایان این گردهمایی تندیس زرین جایزه مالی به شرکت فولاد مبارکه اهدا شد و مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی به نمایندگی از این شرکت این تندیس را دریافت کرد.

تجارت گردان | تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به شرکت فولاد مبارکه رسید

گفتنی است این جایزه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در سال جاری چهاردهمین دوره خود را برگزار کرد. در این رویداد پس از ارزیابی شرکت‌کنندگان بر اساس شاخص‌های تخصصی مالی، حسابداری و عملکردی توسط نخبگان و اساتید خبره، در سه بخش تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه از سازمان‌های حائز رتبه تقدیر به عمل آمد که شرکت فولاد مبارکه موفق به کسب عالی‌ترین سطح این جایزه شد.

جایزه مدیریت مالی ایران هرساله با اهداف حمایت مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در سازمان‌ها، تشویق و ترغیب شرکت‌ها برای انجام خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه‌های بهبود، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفه‌ای شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و معرفی و قدردانی از شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در حوزه‌های مالی و اقتصادی و همچنین فراهم‌کردن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی برگزار می‌شود.

منبع خبر: ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.