×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تنوع در سبد سوخت راهکاری برای کاهش مصرف بنزین/ سیاست‌های دولت برای حل ناترازی انرژی

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به موضوع ناترازی انرژی به خصوص بنزین با استفاده از سوخت‌های جایگزین گفت: بحث تنوع سبد سوخت و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های کشور است که در بودجه سالیانه و برنامه هفتم توسعه احکامی برای آن دیده شده است.

وی اظهار کرد: یکی از نادرترین مصوبات شورای‌عالی انرژی کشور با ریاست رئیس جمهور در حوزه سوخت و بحث جایگزینی خودروهای هیبریدی است که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شد و جای امیدواری دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت‌ها باید به این نتیجه برسند که انرژی از اولویت‌های اصلی کشور است و می‌تواند در سبد سوخت، اقتصاد و معیشت مردم در همه ابعاد اثرگذار باشد که خوشبختانه سیاست‌های دولت سیزدهم در همین راستا بوده است.

رحیمی مظفری تاکید کرد: بحث استفاده از جایگاه‌های ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی برای جایگزینی بنزین خوب است، اما به شرط آنکه زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. باید در کنار ایجاد و تقویت جایگاه‌های سی آن جی و ال پی جی به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی برویم تا در کنار ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدناپذیر از آلودگی هوا هم جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاحات در صنعت خودرو و همچنین اسقاط خودروهای فرسوده نیز بسیار اهمیت جدی در کنترل ناترازی بنزین دارند و باید متولی امر به سمت اصلاح در این زمینه برود.

این نماینده مجلس بیان کرد: هرچه تنوع سبد سوخت داشته باشیم، خوب است به شرط اینکه شرایط آن فراهم باشد. خودروها را دوگانه‌سوز و شرایط را برای استفاده از خودروهای هیبریدی فراهم کنیم. خوشبختانه شبکه برق در سراسر کشور وجود دارد و استفاده از این‌گونه خودروها نیاز به زیرساخت خاصی ندارد.

رحیمی مظفری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که استفاده از بنزین نه‌تنها اطمینان بخش نیست، بلکه باعث آلودگی هوا نیز می‌شود و قطعاً باید سیاست‌های فوق را جایگزین استفاده از بنزین کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.