×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، نمایشگاه‌هایی همچون چهارگاه، باغ فراموشی، دیالکتیک پوسیدگی، بی‌برگی، تهران در غبار زمان، بدون مرکز، واحه‌ی خدایان و پوسترهای دانشجویان گرافیک ایرانی و لهستانی با موضوع شکسپیر، سمفونی خط و سنگ، ۲۰ خرداد در گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری پایتخت افتتاح می‌شود و میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

«چهارگاه» در گالری والی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی از آثار مونا آقابابایی، پرگل اینانلو، آهو حامدی، سارا روحی‌صفت و بابک کاظمی با عنوان چهارگاه، ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

نقاشی‌های فرشید ملکی در هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی فرشید ملکی ۲۰ خرداد تا ۱۳ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

«باغ فراموشی»، «شهرهای ناپیدا» و «فرار» در گالری سو

نمایشگاه انفرادی ونوشه کاظمیان با عنوان باغ فراموشی ۲۰ خرداد تا ۱۲ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست. نمایشگاه انفرادی اشکان بهجو با عنوان شهرهای ناپیدا در طبقه دوم این گالری برپاست.

همچنین نمایشگاه انفرادی آثار امیرعلی شیرزاد با عنوان فرار در طبقه سوم گالری سو میزبان علاقه‌مندان است.

«دیالکتیک پوسیدگی» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم فرزادیان با عنوان دیالکتیک پوسیدگی  ۲۰ خرداد  تا ۱۰ تیر به جز روزهای شنبه‌، یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«جنگ و چنگ» در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی از آثار احمد رفیع و کارین هورلر با عنوان جنگ و چنگ ۲۰ خرداد تا هفتم تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست.

«تصویر-ساخته‌ها» و «بی‌برگی» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی، چیدمان علی وزیری با عنوان تصویر-ساخته‌ها ۲۰ خرداد تا ششم تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در طبقه اول گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی آوین فرهادی با عنوان بی‌برگی در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«دو برداشت از سرامیک معاصر ایران» در دیدار

نمایشگاه گروهی دو برداشت از سرامیک معاصر ایران با آثاری از منیر و مهدی قان‌بیگی ۲۰ خرداد تا پنجم تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری دیدار به نشانی خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ برپاست.

«نهانی» در عصر

نمایشگاه انفرادی حسین غفوری با عنوان نهانی ۲۰ خرداد تا سوم تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «تهران در غبار زمان»

نمایشگاه گروهی نقاشی تهران در غبار زمان ۲۰ خرداد تا سوم تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری بهروز به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، روبه روی خیابان فاطمی، کوچه عبده، پلاک ۴۶ برپاست.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«وفاداری ما به مثابه‌ی سیاست» در گالری محسن‌

نمایشگاه انفرادی نقاشی امیرحسین بیانی با عنوان وفاداری ما به مثابه‌ی سیاست ۲۰ خرداد تا سوم تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپاست.

«طبیعت بی‌جان» در ایرانشهر

نمایشگاه انفرادی نقاشی رضا بهاروند با عنوان طبیعت بی‌جان ۲۰ خرداد تا سوم تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ برپاست.

«بدون مرکز» در اِو

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی بدون مرکز پروژه شماره ۷-مشهد ۲۰ خرداد تا سوم تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول برپاست.

نقاشان معاصر استان البرز در گالری لاله

نمایشگاه گروهی نقاشی دیوار حاصل تلاش جمعی از هنرمندان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنر سوره جهاد دانشگاهی و رسام استان البرز با رویکرد هنر معاصر و مدرن ۲۰ خرداد در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود، در این نمایشگاه سعی در نمایش دیدگاه‌های فردی و هنر امروز بوده که کنکاشی در رسیدن به ساختار تصویری و بیان دغدغه‌های درونی هنرمندان جوان بوده است.

در نمایشگاه دیوار آثار محبوبه آتشکده، مریم آجورلو، حسین اسماعیلی، سارا امجدیان، مهناز ایلخانی، شهناز بورقی، مریم جعفری، مصطفی چوب تراش، انسیه زرگر، سمیه سالاری برکویی، مونا سیدنورانی، حسنیه طباطبائی، نعیمه عبدالبقایی، افرا فرحناک، شیوا قنبری، مریم کیانفر، روژین محمدپور، ریحانه موسوی، فهیمه مومنی، اکرم نصیری‌زاده، مریم نظری به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا دوم تیر از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله میزبان علاقه‌مندان است.

«دِق» در سیحون

نمایشگاه انفرادی نقاشی محمدجعفر پاکروان با عنوان دِق ۲۰ خرداد تا یکم تیر به جز روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«واحه‌ی خدایان»، «دار و دیار» و  «بیخودی ذهن» در نگارخانه مورا

نمایشگاه‌های انفرادی نقاشی حوریه هادی با عنوان واحه‌ی خدایان، دار و دیار از آثار گیتا کاکاوند و بیخودی ذهن آثار مینوش حقیقی، ۲۰ خرداد تا یکم تیر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه مورا به نشانی خیابان نجات اللهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

«از نشانه‌های جهان» گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی بهروز زیندشتی با عنوان از نشانه‌های جهان، ۲۰ خرداد تا یکم تیر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست.

«زمین و زمان» در ایده

نمایشگاه انفرادی نقاشی آرمین توحیدی با نام زمین و زمان، ۲۰ خرداد تا اول تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری‌ ایده به نشانی تهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمال، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ برپاست.

«نسکناس» در گالری آتبین

نمایشگاه انفرادی نقاشی افسانه عقیلی با گردآوری عدنان مصلایی با عنوان نسکناس، ۲۰ تا ۳۱ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

این نقاشی‌ها که با استفاده از اسکناس‌های دوران‌ها و کشورهای دنیا کشیده شده است، با نگاهی شاعرانه، سعی در بازآفرینی و خلق مفهوم جدیدی از این عنصر پر کاربرد امروزی دارد.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«شکار» در گالری ثالث

نمایشگاه انفرادی آثار علی ندایی با گردآوری مژگان قدوسی با عنوان شکار ۲۰ تا ۳۱ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

«انتزاع هندسی در نگاه معاصر» در گالری ژاله

نمایشگاه گروهی نقاشی انتزاع هندسی در نگاه معاصر ۲۰ تا ۳۱ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.      

«شهردار ژریکو» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی نقاشی مائده سالار با عنوان شهردار ژریکو ۲۱ تا ۳۱ خرداد از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست. برای مشاهده آثار تعیین وقت قبلی الزامی است.

«گفت و گوی درون» در ساربان

نمایشگاه انفرادی نقاشی کیومرث هارپا با عنوان گفت و گوی درون ۲۰ تا ۳۰ خرداد به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول برپاست.

«فرازفرود پروژه وَتَن»

نمایشگاه گروهی هنرهی تجسمی فرازفرود پروژه وَتَن با آثاری از پیمان شفیعی‌زاده و محمد غزالی ۲۰ تا ۳۰ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در پروژه‌های نواحی به شنانی فرشته، مریم شرقی، پلاک ۵۹ برپاست.

«ناشهر» در گالری آ

نمایشگاه انفرادی نقاشی مهدی محدث با عنوان ناشهر، ۲۰ تا ۳۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آ به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک هفت برپاست.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«هنرمندان معاصر» در گالری بهارین

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان معاصر ۲۰ تا ۲۹ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در گالری بهارین به نشانی خیابان کریم خان، خیابان حافظ، نرسیده به پل حافظ ، نبش ورشو، جنب داروخانه متروپل، ساختمان ۵۰۹، طبقه اول، واحد سه میزبان علاقه‌مندان است.

«ماندن» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی ماندن با مجموعه آثاری از هنرمندان پیشرو و معاصر؛ مهدی راحمی، محمد مساوات، علی گنجوی و امیرحسین بیانی با نگاه به حفظ فرهنگ و استوار ماندن در ریشه‌ها با توجه به وضع موجود با گردآوری علیرضا چلیپا نقاش و روزنامه‌نگار ۲۰خرداد در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود و تا ۲۹ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در این گالری به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

«اسب و حیوانات همزیست» در گالری هفتا

نمایشگاه هنرهای تجسمی اسب و حیوانات همزیست با گردآوری علی ولاشجردی فراهانی ۲۰ تا ۲۵ خرداد همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ در گالری هفتا واقع در طبقه دوم برج میلاد برپاست. در این نمایشگاه ۳۳ هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز حضور دارند و از هر هنرمند پنج اثر به نمایش درمی آید، ۲ اثر به صورت فیزیکی و سه اثر نیز در فضای دیجیتالی نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

«سمفونی خط و سنگ»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی سمفونی خط و سنگ ۲۰ تا ۲۷ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۷ در گالری باغ موزه قصر به نشانی انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، میدان پلیس برپاست.

«ماورای بودن» در نگارخانه انتظامی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی ماورای بودن ۲۰ تا ۲۷ خرداد به جز روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبه روی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸، طبقه دوم، واحد پنج برپاست.

شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

آگنیشکا ژمیشفسکا از طراحان گرافیک با سابقه و نام آشنای لهستانی به همراه بابک صفری از طراحان گرافیک ایرانی، تصمیم به برگزاری دوره ی آموزشی طراحی پوستر با محوریت آثار شکسپیر گرفتند، چون زیستن در آثار این نویسنده سرشناس برای هر هنرجویی می‌تواند تمرین مناسبی برای ارائه و ایجاد خلاقیتی آزاد و یافتن ایده‌ای نو با دستی باز باشد. در این دوره ۱۵ دانشجوی ایرانی زیر نظر ژمیشفسکا و ۱۵ دانشجوی لهستانی زیر نظر صفری با دو نگاه غربی لهستانی و شرقی ایرانی در طراحی پوستر آشنا شدند و با توجه به داشته‌های فرهنگی هنری خود، آثارشان را خلق کردند.

نمایشگاه گروهی پوستر دانشجویان گرافیک آگنیشکا ژمیشفسکا و بابک صفری با نمایش ۶۰ اثر، ۲۰ خرداد در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«دیجیتال آرت» در آیریک

نمایشگاه گروهی دیجیتال آرت آثار هنرجویان نیکتا حقیقت‌خو ۲۰ تا ۲۵ خرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری آیریک به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه سوم، واحد ۱۰۲ برپاست.

«سَفرِ هَستی» در هفت ثمر

نمایشگاه انفرادی نقاشی، سپیده سرلک با عنوان سَفرِ هَستی، ۲۰ تا ۲۵ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره هشت برپاست.

«بازگشت» در نگارخانه احسان

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم منصوری با عنوان بازگشت ۲۰ تا ۲۵ خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

«روشن بود» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم رضوی با عنوان روشن بود، ۲۰ تا ۲۵ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه بهارک به نشانی ده‌ونک، خیابان شهیدصابری، کوچه یکم، پلاک یک برپاست.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«شوق قلم» در گالری زرنا

نمایشگاه گروهی شوق قلم با گردآوری نصیبه شیخ سفلی ۲۰ تا ۲۵ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، پلاک ۱۰، طبقه دو برپاست.

«خرشو» در نقش‌جهان

نمایشگاه انفرادی غزل فتحی نقاش و طراح با عنوان خرشو، ۲۰ تا ۲۵ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ برپاست.

«سایه فام» در نگارخانه اندیشه

نمایشگاه گروهی آثار آبرنگ گروه سایه فام به سرپرستی حمیدرضا سعادتی ۲۰ تا ۲۵ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه برپاست. در این نمایشگاه ۵۴ اثر از ۲۶ هنرمند از جمله نگین ابراهیمی، فرشته حصاری، شهرزاد زمهریری، سمانه شکوفه‌فر، نغمه مسندی با موضوع گل و طبیعت به نمایش گذاشته می‌شود.

«آب و رنگ» در نگارخانه فرهنگسرای خانواده

نمایشگاه نقاشی آبرنگ با عنوان آب و رنگ به هنرمندی بهاره صادقی اکباتانی از ۱۷ تا ۲۴ خرداد (به غیر از روزهای تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ و یکم، بوستان شفق برپاست.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ با موضوع‌های مختلف به منظور به تصویر کشیدن زیبایی‌های موجود در طبیعت با سخت‌ترین و لطیف‌ترین تکنیک یعنی آبرنگ به نمایش گذاشته‌ شده است.

«گستره‌ی کویر» در گلستان

نمایشگاه انفرادی نقاشی پارسا پاینده با عنوان گستره‌ی کویر ۱۳ تا ۲۵ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست.

«نهضت» در موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه تصویر‍‌سازی روی چفیه با عنوان نهضت به مناسبت نهضت و قیام پانزدهم خرداد، به همت موزه هنرهای معاصر فلسطین و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۱۱ تا ۲۵ خرداد، همه‌ روزه (به‌ جز روزهای تعطیل)، از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۰ تا ۱۸، و پنجشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ تا ۱۵ در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۷۴ برپاست. در این نمایشگاه، ۲۵ اثر تصویرسازی‌ شده روی چفیه با تکنیک اکرلیک در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«نوبت ظفر» در حوزه هنری

نمایشگاه نوبت ظفر شامل شامل ۳۱ فریم عکس از عکس‌های دیده نشده از خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس از گنجینه خانه عکاسان ایران به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر دوم خرداد در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری افتتاح شد و تا ۲۵ خرداد همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

این آثار از ۶ استاد عکاسی؛ محمدحسین حیدری، امیرعلی جوادیان، سعید صادقی، محسن راستانی، محمد فرنود و یک عکاس گمنام است که در گنجینه خانه عکاسان ایران نگهداری می‌شوند و در نمایشگاه نوبت ظفر برای نخستین بار به نمایش درآمدند.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«لحظه» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه لحظه به مناسبت سی‌ و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ۱۳ خرداد در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد، این نمایشگاه شامل ۱۴ فریم عکس از آثار علی کاوه از مقاطع مختلف زندگی امام خمینی (ره) است، نمایشگاه لحظه تا ۲۳ خرداد (به جز روزهای شنبه) همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه عکس «آنتوان خان»

مجموعه‌ای از عکس‌های آنتوان سوریوگین از عکاسان برجسته دوره قاجار از گنجینه موزه عکسخانه شهر به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس این موزه و روز جهانی موزه‌ها، ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۲۰ قطعه عکس پرتره ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر از سوریوگین به نمایش گذاشته شده است.

«ستاره‌ها می‌درخشند»

سومین نمایشگاه گروهی نقاشان پیشکسوت با عنوان ستاره‌ها می‌درخشند با آثار هنرمندانی همچون احمد اسفندیاری، ناصر اویسی، صادق تبریزی، بهرام دبیری، ایران درودی، مسعود عربشاهی، مارکو گریگوریان، حسین محجوبی و نیکزاد نجومی ششم تا ۳۱ خرداد به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

نمایش «عکس که زنده‌گی‌ست»

نمایشگاه عکس گروهی محمد غزالی با عنوان عکس که زنده‌گی‌ست، ۳۰ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در گالری آب/‌انبار به نشانی دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ برپاست.

«شک مرکب» در گالری پریا

نمایشگاه انفرادی آثار لیلا منتظری با عنوان شک مرکب تا ۲۸ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری پریا به نشانی میدان آرژانتین، خیابان الوند، کوچه برمک، پلاک ١٠، واحد چهار برپاست.

«کرسی» در بنیان و فرهنگ معیار

نمایشگاه گروهی مروری بر تحولات تصویری خط در ایران با گردآوری امیرعباس نصیری با عنوان کرسی ششم تا ۲۷ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در موسسه بنیان و فرهنگ معیار به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، جنب کوچه هدایت، پلاک ۱۷۳۶ برپاست.

«تهران در غبار زمان» تا شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

«شادگاهی» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی نقاشی آرمین ابراهیم‌پور با عنوان شادگاهی ششم تا ۲۷ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ به جز شنبه‌ها در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک برپاست.

«گر بر فلکم دست بُدی چون یزدان…»

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم عابدی با عنوان گر بر فلکم دست بُدی چون یزدان… ششم تا ۲۷ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ برپاست.

«دگرجای» در خانه هنرمندان ایران

مجموعه نقاشی‌های سارا پرنیان‌پور با عنوان دگرجای شامل ۳۳ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و تخته، پنجم تا ۲۳ خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری استاد مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

«پدید: ایستگاه اول» در باوان

نمایشگاه گروهی پدید: ایستگاه اول با گردآوری کیمن مه‌آبادی ششم تا ۲۳ خرداد در گالری باوان به جز شنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

«فراتر از اثر» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

فراتر از اثر، عنوان جریان مجموعه نمایشگاه‌های هنری است که در پیوند با شعار سال ۲۰۲۲ ایکوم قدرت موزه‌ها در نظر گرفته شده و تأملی به موزه و گنجینه آن با توجه به ارزش‌های مفهومی انسانی و با هدف توجه به جایگاه، قابلیت‌ها و اثرگذاری موزه هنر و دین در رشد و پویایی جامعه است. در این راستا همزمان با روز جهانی موزه ۲۸ اردیبهشت نمایشگاه نقاشی و طراحی فراتر از اثر، با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۲۹۷-۱۳۸۰شمسی)، از پیشگامان هنر نوگرای ایران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا شده و تا ۲۸ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۷ در این موزه به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان است.

«نقطه‌ی گریز» در آرگو

منتخبی از آثار مجموعه‌ شخصی حمیدرضا پژمان که طی ۱۰سال فعالیت مجموعه‌داری او جمع‌آوری شده‌اند، در نمایشگاهی با عنوان نقطه‌ی گریز با گردآوری زهره دلداده ۱۶ اردیبهشت تا هفتم مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برپاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.