×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تهیه بسته‌های معیشتی برای ۳.۵ میلیون خانوار

تجارت گردان | تهیه بسته‌های معیشتی برای ۳.۵ میلیون خانوار

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر سلامی امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا کلانشهر تهران گفت: آگاهی مردم نسبت به چگونگی مواجهه با بیماری کرونا کافی نیست و رسانه ملی باید به آگاهی بخشی در این باره ادامه دهد.
وی با بیان اینکه روند شیوع بیماری نزولی شده است، افزود: اگر همین مسئله معکوس شود و منحنی به سمت پیک دوم برود، باید سختگیری‌های اولیه را آغاز کنیم.
سرلشکر سلامی با قدردانی از کادر درمانی گفت: ضروری است از کادر درمان که بی تردید جانبازان راه سلامت هستند هم بصورت مادی و هم معنوی تقدیر و تشکر شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ تهران هم در حاشیه این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه از آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۵۸ درصد، ورودی‌ها و خروجی‌ها به پایتخت کاهش یافته است، گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند به خوبی اجرا شده و با اصناف متخلف برخورد صورت گرفته است و ۷۳هزار واحد صنفی با رعایت دستور العمل‌های ستاد ملی کرونا بازگشایی شدند.
سردار رحیمی ادامه داد: براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث غربالگری معتادان نیز انجام می‌شود و نیروی انتظامی جمع آوری آن‌ها را برعهده دارد و نگهداری آن‌ها بر عهده سازمان بهزیستی است.
رئیس پلیس تهران اضافه کرد: تاکنون همچنین حدود ده میلیون ماسک و ۸۸ میلیون دستکش احتکار شده با هوشیاری نیرو‌های انتظامی کشف شده است.

استاندار تهران هم در حاشیه این جلسه گفت: استان تهران با توجه به تراکم جمعیتی شرایط خاص خودش را دارد که برای مقابله با کرونا تصمیم‌های خاص آن گرفته شود.
محسنی پندپی افزود: بر اساس بحث فاصله گذاری اجتماعی اقدامات لازم باید انجام شود. امروزه حدود ۳۵۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند و بر اساس آخرین دستورالعمل‌ها استفاده از ماسک باید اجباری شود که البته باید امکانات آن نیز به دستگاه‌های مربوطه اختصاص یابد.
استاندار تهران ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی از هفته آینده معتادان جمع آوری می‌شوند.
محسنی بندپی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص استان تهران، اعتبارات لازم برای مقابله با بیماری کرونا باید تخصیص پیدا کند.
وی درباره بازگشت شماری از ایرانیان از ایتالیا به کشور گفت: با سفیرمان در ایتالیا صحبت‌هایی شده است که بالغ بر یکهزار نفر به کشور بر می‌گردند و این احتمال وجود دارد که نوع ویروس آن‌ها فرق داشته باشد. البته شب گذشته شماری از آنان به کشور بازگشتند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قرنطینه به سر می‌برند.
استاندار تهران تصریح کرد: برای ادامه این روند باید تدابیری خاص درنظر گرفته شود تا پذیرش آن‌ها تحت شرایط خاصی انجام شود. دانشجویان بازگشتی در قرنطینه هستند و تست‌های لازم از ان‌ها گرفته می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.