×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تهیه سند توسعه صنعتی کشور با همکاری دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرو نیوز ، بابک احمدی در دیدار رییس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص محورهای همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بحث و تبادل نظر کرد.

احمدی در این دیدار با بیان اینکه مهم‌ترین ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، توسعه صنعتی کشور است، گفت : این هدفی است که از ۵۰ سال پیش برای این سازمان تعریف شده و هنوز بعد از ۵۰ و اندی سال این ماموریت به روز است.

معاون وزیر صمت با اشاره به موانع پیش روی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش و فناوری جدید، اصلی‌ترین کار را وارد شدن به سرمایه‌گذاری در این بخش عنوان کرد و افزود: باید در حوزه دانش و فناوری جدید که سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیر دولتی علاقمند به سرمایه گذاری نیستند، وارد شویم و زمانی که به صنعت متعارف، متعادل و کم ریسک تبدیل شد، آن را به متقاضیان سرمایه‌گذاری در آن بخش واگذار کنیم.

احمدی یکی از ماموریت‌ها را کشف نیازهای فناورانه کشور در بخش صنعتی بیان و از تهیه سند توسعه صنعتی در کشور خبر داد و افزود: این سند که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، ماموریت جدیدی است که الگوی راهی برای توسعه در سال‌های آینده خواهد بود و هم نیازهای فناورانه و هم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های محلی برای استقرار این صنایع در آن باید دیده شود.

رئیس هیات عامل ایدرو نقش دانشگاه را در قوی کردن این سند راهبردی موثر خواند و گفت: پیش بینی شده است در کمتر از یک سال پیش‌نویس اولیه این سند تدوین شود تا دستاوردی غنی و همه جانبه به عنوان رویکردی کلان به نقشه راه صنعتی کشور نهایی شود.

معاون وزیر صمت روش‌های تامین مالی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم بخش صنعت دانست و افزود: دانشگاه در بخش نرم با جریان‌سازی باید به کمک بیاید؛ دانشگاه شهید بهشتی با توجه به ظرفیت‌ و توان در حوزه نرم به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری مشترک می‌تواند ورود داشته باشد. حوزه تغییر اقلیم، زیرساخت‌های دیجیتال، خودرو برقی، پیشرانه‌های هوایی، کشف نیازهای فناورانه، گیاهان دارویی و انرژی‌های مازاد از جمله محورهای مهم برای همکاری‌های مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و ایدرو است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی هم هدف از برگزاری این نشست را بررسی زمینه های مشترک همکاری و تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد.

سید محمود رضا آقامیری با تاکید بر ظرفیت و توان دانشگاه شهید بهشتی، برای پاسخگویی به نیازهای بخش صنعت در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به نحو احسن انجام شوند و برای حل بسیاری از مشکلات کشور اثربخش باشند.

به نقل از دانشگاه شهید بهشتی در این جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی، محورهای همکاری مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را پیگیری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.