×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توافق تهران و ریاض برای برگزاری مجدد بازی الاتحاد و سپاهان

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در همان زمان با وزیر خارجه عربستان در تماس بودم. روابط تهران و ریاض در مسیر خود پیش می‌رود و نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به اهرم سیاسی شود.

وی ادامه داد: توصیه ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا موسوم به ای. اف. سی این است که در این اتفاق برمبنای فنی نظر دهد.

امیرعبداللهیان افزود: بین ایران و عربستان این توافق وجود دارد که در زمان مورد توافق دو طرف بازی انجام شود.

وی بیان داشت: درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد، لازم است این موضوع را توضیح داده و مردم را در جریان قرار دهم که بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم و توصیه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

آمریکایی‌ها ریاکارانه عمل می کنند

رئیس دستگاه دپیلماسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا اعلام کرده تمایلی برای بازگشت به برجام ندارد، به صراحت اعلام کرد که آمریکایی‌ها ریاکارانه عمل می‌کنند ما در مسیر دیپلماسی و مذاکره هستیم. به محض آنکه به نقطه توافق نزدیک شویم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

در حال مذاکره با ده‌ها کشور برای لغو روادید گردشگری هستیم

وزیرامورخارجه در بخش دیگری از این گفت و گو درباره لغو روادید گردشگری گفت: هم اکنون در حال مذاکره با ده ها کشور برای لغو روادید گردشگری هستیم. وزیر میراث فرهنگی نیز فهرست جدیدی را اعلام کرده که همکارانم با نظر مثبت در حال مذاکره با کشورهای مقابل هستند تا به صورت متقابل لغو روادید گردشگری داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.