×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توانایی صادرات ۶ میلیارد دلار فولاد را داریم

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، رسول خلیفه سلطان در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که هر تحول در اقتصاد کشور انجام می‌شود در دل خود تضاد ایجاد می‌کند. ما کشور مهم تولیدکننده فولاد هستیم، پیش از ما کشورهای پهناوری مانند چین، آمریکا، روسیه، هند و کشورهای صنعتی مانند ژاپن و آلمان قرار دارند ولی ما انگلیس و ایتالیا را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: قله فناوری در حوزه فولاد برای ما به معنای تولید شمش و اسلب و همینطور آهن اسفنج است که ما این محصولات را به عنوان فولاد میانی تولید می‌کنیم. اما متاسفانه هنوز شنیده می‌شود که  فولاد خام تولید می‌شود در حالی که حدود ۹۳ درصد ارزش افزوده را تولید می‌کنیم و با این میزان ارزش افزوده نمی‌توان گفت فولاد خام تولید می‌شود. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد همچنین افزود: کشش صادراتی برای شمش و اسلب، آهن اسفنجی و همینطور صفحه فولادی در بازار جهانی وجود دارد اما برای میلگرد تولیدی کشش صادراتی نداریم. اگر ۳ میلیون تن صادراتی برای میلگرد وجود داشته باشد برای شش و اسلب ۱۰ میلیون تن است.

خلیفه سلطان تصریح کرد: وقتی قانونی وضع می‌شود باید برای یکسری از صنایع باشد برای مثال گفته شود برای صنایعی که از قیمت‌گذاری آزاد هستند این قوانین وجود دارد اما نباید این طور باشد که فقط در مورد فولاد قانون‌گذاری باشد. باید به ترویج صادرات فکر کنیم، ما می‌توانیم در سال ۶ میلیارد دلار صادرات فولاد داشته باشیم اما ۵۰ درصد از آن امسال محقق شد. از اتاق بازرگانی می‌خواهیم که در این مورد از صنعت فولاد حمایت کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.