×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توانایی عرضه ۵۰ میلیون متر مکعب سوخت CNG را در سطح کشور داریم

محسن جوهری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: در حال حاضر ما توان عرضه ۵۰ میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی را در دو هزار ۵۰۰ جایگاه سی ان جی در سطح کشور داریم، از این تعداد معادل ۸ خودرو می‌توانند به صورت روزانه در این جایگاه‌ها سوختگیری کنند.

او گفت: ما فقط حدود ۴ میلیون خودرو در کشور داریم که کمبود تقاضا معادل ۴ میلیون با ظرفیت فعلی که از سال‌ها پیش ایجاد شده داریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی گفت:  اگر دولت بخش کوچکی از یارانه بسیار زیادی که برای عرضه و واردات بنزین پرداخت می‌کند را برای حمایت از بخش تقاضا در صنعت سی ان جی اختصاص دهد مشکل کمبود تقاضا به راحتی حل خواهد شد.

جوهری گفت: اگر تسهیلات بانکی و تخفیف برای فروش خودرو‌های دوگانه سوز در نظر گرفته شود و از دارندگان خودرو‌های دوگانه سوز حمایت‌هایی مثل طرح ترافیک رایگان، هزینه‌های معاینه فنی و نوسازی رایگان، تخفیف برای بیمه‌های شخص ثالث و بدنه خودرو‌های دوگانه سوز و عوارض شهرداری رایگان در نظر گرفته شود، در کوتاه مدت کمبود ۴ میلیون خودروی دوگانه سوز حل خواهد شد. همچنین با جایگزینی حدود ۲۰ میلیون مترمکعب سوخت سی ان جی ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر حل مشکل واردات بنزین، امکان صادرات بنزین نیز مجددا وجود خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.