×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توانمندسازی مددجویان، گامی موثر در مسیر مسئولیت های اجتماعی بانک مهر ایران

تجارت گردان | توانمندسازی مددجویان، گامی موثر در مسیر مسئولیت های اجتماعی بانک مهر ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مددجویان نهادهای حمایتی در صورتی می‌توانند به‌صورت مستقل امور مربوط به خود را اداره کنند و از پوشش نهادهایی مانند کمیته امداد خارج شوند که شرایط و امکانات توانمندسازی آن‌ها فراهم باشد. یکی از پیش‎نیازهای توانمندسازی این قشر از جامعه، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای آن‌هاست. به‌همین منظور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با همکاری کمیته امداد تلاش می‌کند شرایط لازم برای استقلال اقتصادی افراد تحت پوشش این مجموعه را فراهم کند. کمیته امداد در سال ۱۳۹۶ توانست با حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و سایر نهاد های مالی ۱۷۰هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش خود ایجاد کند. این میزان اشتغال‌زایی در سال گذشته ۱۴۸هزار مورد بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بیش از ۱۵۰هزار شغل برسد.

ایفای مسئولیت اجتماعی در کنار ارائه تسهیلات

حمایت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مددجویان کمیته امداد در قالب پرداخت بیش از ۲۵۷ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان انجام شده است. این تسهیلات به بخش‌هایی از جمله امور معیشتی، اشتغال و ودیعه مسکن تخصیص یافته‌اند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر انجام حمایت‌هایی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای این مددجویان، در شرایط بحرانی نیز به این قشر از جامعه توجه داشته؛ به‌طوری که به دنبال وقوع سیلی که در سال جاری، نقاط مختلفی از کشور را تحت تأثیر قرار داد، اقدام به ساخت مسکن برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق کرد. این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، به مشارکت در تأمین مالی هزینه‌های ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان تحت پوشش کمیته امداد نقش داشته است.

حمایت بانک مهرایران از زنان سرپرست خانوار

بخشی از زنان سرپرست خانوار، از جمله گروه‌های آسیب‌پذیری هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد قرار دارند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از این گروه، منابعی را از محل طرح همیاران مهر در نظر گرفته و به این گروه تخصیص داده است. مجموع تسهیلات پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

طرح‌های اشتغال‌زایی بانک مهر ایران در استان‌های مختلف

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مشارکت کمیته امداد و با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای آن‌ها گام برداشته و این خدمات را در استان‌های گوناگونی ارائه کرده است. مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان هرمزگان، یکی از گروه‌هایی هستند که تسهیلات پرداختی بانک قر‌ض‌الحسنه مهر ایران را دریافت کرده‌اند. از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ ماه بیش از ۹۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک را دریافت کردند. مبلغ این وام‌ها بیش از ۵۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است. تسهیلات اشتغال‌زایی ۱۱ میلیارد تومانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان نیز ۳۲۰ خانوار از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را توانمند و خودکفا کرده است. در استان کرمانشاه نیز بیش از ۸۵ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه مهر ایران به افراد تحت پوشش کمیته امداد، منجر به اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد برای این افراد شده است.

باجه ویژه بانک مهر ایران برای مددجویان کمیته امداد

اختصاص باجه ویژه برای مددجویان کمیته امداد در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، یکی از اقداماتی است که ضمن تکریم از این گروه، به شناسایی نیازهای آنها و شرایط لازم برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار منجر شده است. سرپرستان خانوار، مردان و زنان سرپرست خانوار، نیروی جوان در آستانه ورود به بازار کار، همسران مددجویان و مددجویان دارای همسر بیکار و از کار افتاده از عمده گروه‌هایی هستند که این تسهیلات اشتغال‌زایی را دریافت کرده‌اند. مجموع تسهیلات پرداخت شده به مددجویان استان همدان بیش از چهار هزار فقره و به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و به اشتغال‌زایی، کارگشایی و ودیعه مسکن تخصیص داده شده است. بانک مهر ایران چگونه برای مددجویان کرمان درآمد پایدار ایجاد کرد؟ موقعیت جغرافیایی استان کرمان به‌گونه‌ای است که تابش نور خورشید، ظرفیت بالایی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در این استان فراهم کرده است. این ظرفیت موجب شده تا شرایطی جهت ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان کمیته در این استان فراهم شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با استفاده از این ظرفیت، تسهیلاتی را برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته تا بتوانند با راه‌اندازی نیروگاه‌های خوردشیدی پنج کیلوواتی، برق تولید کرده و به شرکت برق بفروشند. تا کنون ۷۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد توانسته‌اند از این تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند. درآمدی که این خانوارها از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کسب می‌کنند به‌طور میانگین یک میلیون تومان است. این خانوارها در قرارداد ۲۰ساله‌ای، برق تولیدی نیروگاه خود را به‌صورت تضمینی به شرکت برق می‌فروشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.