×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توجه سیستم بانکی سرعت نهضت ملی مسکن را افزایش می‌دهد/ تلاش بانک مسکن قابل تقدیر است

به گزارش تجارت گردان به نقل از بانک مسکن- هیبنا؛ پروژه نهضت ملی مسکن این روزها در مسیر خوب خود قرار گرفته و مدل‌های جدید ساخت در کنار توجه بانک‌ها می‌تواند این پروژه را با سرعت بهتری به پیش ببرد.
تقدیر رییس جمهوری از بانک مسکن در جلسه شورای عالی مسکن نشان داد که تا چه حد پروژه مسکن ملی و توجه سیستم بانکی به این ابَر پروژه برای دولت سیزدهم مهم و حیاتی است.
آیت‌ا… رئیسی در آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دوم مهرماه جاری با اشاره به نحوه عملکرد برخی بانک‌ها در ارایه تسهیلات به حوزه مسکن و نهضت ملی بربررسی مجدد عملکرد مدیران بانک‌ها وتقدیر از مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند، تاکید کرد.
تقدیر رییس جمهور از بانک مسکن در اعطای تسهیلات نشان از تلاش این بانک دارد
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مواضع رییس جمهوری در حوزه عملکرد بانک ها و تسهیلات درنهضت ملی مسکن،درباره نحوه عملکرد بانک مسکن گفت:تقدیر رییس جمهوری از بانک مسکن حاکی از برنامه ریزی هدفمند،تعهد وتلاش بانک در تحقق اهداف دولت برای اجرا و توسعه طرح نهضت ملی مسکن است.
همراهی سیستم بانکی در اعطای تسهیلات، سرعت نهضت ملی مسکن را افزایش می‌دهد
او با بیان اینکه برای سرعت دادن به نهضت ملی مسکن، یکی از بخش‌ها اعطای تسهیلات است ادامه داد: قطعاً با همراهی سیستم بانکی در اعطای تسهیلات می‌توان سرعت نهضت ملی مسکن را بیشتر از قبل کرد.
بذرپاش افزود: در جلسه‌ای که با حضور تمامی بانک‌ها و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد برنامه ریزی و سیاستگذاری عملیاتی دربخش مسکن و طرح نهضت ملی بررسی و تبیین شد؛ بنابراین امیدواریم با همکاری بانک ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن درسال پیش رو شاهد پیشرفت جدی باشیم.

آمارها و خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن نشان می دهد بانک مسکن در ۳۱ استان کشور تا پنجم مهرماه سال جاری،مبلغ ۱.۰۰۷.۰۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۲۸۶ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی قرارداد مشارکت مدنی منعقد کرده که از محل منابع این بانک ۵۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان واریز شده است.

همچنین، از مجموع نزدیک به ۱۱۱ هزار میلیارد تومان قراردادی که طی دو سال اخیر (تا پایان سال ۱۴۰۱) با بانک‌ها منعقد شده، حدود ۸۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن(معادل بیش از ۷۴ درصد) به بانک مسکن و مابقی نیز به سایر بانک ها اختصاص دارد.

براین اساس از مجموع ۲۶درصدی که سایر بانک‌ها در تامین مالی نهضت ملی مسکن مشارکت داشتند، سهم بانک ملت۶٫۲ درصد،بانک تجارت۵٫۲درصد،بانک سپه۳٫۸درصد،بانک صادرات۳٫۲ درصد،بانک رفاه۱٫۶درصدو بانک ملی۱٫۱ درصد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.